Det børsnoterede danske softwarefirma Simcorp har øget driftsresultatet med 70 procent i forhold til august sidste år.
Derfor opjuster firmaet nu forventningerne til resten af regnskabsåret til en vækst på 24 procent i stedet for de 20 procent, som firmaet hidtil har forventet.
Det skyldes, at salget går bedre end forventet, fortæller finanschef Thomas Bry.
"Vi er rimelig tilfredse med resultatet. Vi er mennesker, der ikke laver de store armbevægelser. Men det er en markant opjustering," siger Thomas Bry
Nye kontrakter
Det er nye kontrakter og kunder spredt over alle markeder, der har drevet en væsentlig del af væksten i første halvår.
Derfor forventer Simcorp nu at omsætte for omkring 1,12 milliard kroner i dette regnskabsår.
Opjusteringen sker trods frasalget af IT2, som stod for fem procent af omsætningen
"Det er effekten af et langt sejt træk og en rigtig god præstation af alle vores medarbejdere," siger Thomas Bry.
Ifølge Thomas Bry har Simcorp for år tilbage besluttet strategien for virksomhedens udviklingsindsats.
Og det er udførslen af disse beslutninger, som har ændret produktet, så det bedre kan sælges, fortæller Thomas Bry.
Samtidig udvikler kunderne deres aktivitet, så Simcorps salg til de eksisterende kunder øges.
Ud over kunder i Australien, Frankrig og England har Simcorp ifølge Thomas Bry indgået en væsentlig kontrakt med Erste Bank i Østrig.
Nyt selskab i Østrig
"Vi åbner kontor og selskab i Østrig, hvilket også giver yderligere åbenhed mod den tysktalende verden og mulighed for at kigge længere mod øst," siger Thomas Bry.
Opjusteringen betyder at Simcorp igen får brug for flere hoveder og hænder.
Fremover bliver det især i USA, at medarbejderstaben bliver udvidet, fordi softwarefirmaet åbner en ny afdeling på vestkysten.
Siden sidste år er antallet af medarbejdere steget fra lidt mere end 600 til mere end 800 mennesker.
"Vi fortsætter med at ansatte i samtlige enheder, specielt i USA kommer der til at ske en kraftig vækst i personalet," siger Thomas Bry.
Samtidig fastholder Simcorp en forventning om at vækste mellem 10 og 20 procent om året på toplinien. Det skyldes, at en væsentlig del af forretningen kommer fra eksisterende kunder som vokser, går i gang med produktionen og derfor efterspørger nye ydelser.