Cybercitys kvaler med mailsystemerne fortsætter.
Mandag eftermiddag blev selskabets mailservice lagt ned af én erhvervskunde, der sendte 50.000 samtidige mails på en forkert gateway.
"Han burde have sendt så mange mails på mailgate.cybercity.dk, men kom ved en fejl til at sende på vip.cybercity.dk og forstyrrede de andres kunders mail-bakker mellem klokken 13 til 15, hvor situationen var nogenlunde under kontrol igen, " siger Cybercitys pressechef Peter Glüsing.
Han fortæller, at erhverskunden blev gjort opmærksom på fejlen og straks skiftede til den korrekte gateway, men da havde fejlen allerede fået konsekvenser for Cybercitys hårdt prøvede mail-servere.
Computerworld erfarer desuden, at nogle kunder også havde problemer med at sende mails allerede om formiddagen.
Frygter ikke spam-spekulationer
Erhvervskunden har erkendt fejlen og beklaget miseren over for Cybercity.
Og Peter Glüsing frygter ikke, at privatpersoner eller konkurrenter spekulerer i at lægge Cybercitys servere ned for sjov.
"Men det er da klart, at vi taler om, hvordan vi kan styre en proces med 50.000 mails sendt via en forkert gateway, så der ikke opstår forsinkelser for vores kunder igen," siger han.
Varm sommer i Cybercity
Mange danskere har i de forgangne uger brokket sig over vejret og mangel på varme, men hos Cybercity har sommeren på mange måder været rødgløende.
De efterhånden hårdt prøvede kunder har oplevet mail-forsinkelser på flere timer eller dage – og i et enkelt tilfælde – en uge.
Forklaringen fra Cybercity er, at firmaet har været ramt af en spambølge, der har sendt mailserverne ud på overarbejde med mail-forsinkelser hos kunderne til følge.
Nu har bredbåndsgiganten investeret et tocifret millionbeløb i hardware og software til at bekæmpe spambølgerne, hvilket dermed skulle hjælpe på mail-forsinkelserne.