Personligt webindhold uden effekt

Det kan ikke betale sig at ofre ressourcer på webindhold, som retter sig imod den enkelte bruger, siger rapport.

Indhold

Personaliseret indhold på websites giver ikke flere glade brugere. Det er konklusionerne i en ny rapport fra analysefirmaet Jupiter Research.

Ifølge Jupiters rapport er omkostningerne ved at udvikle personaliseret indhold mange gange højere end ved udvikling af almindelige, dynamiske websites.

Men Jupiters undersøgelser viser også, at brugernes ønsker til websites ganske jordnære. I stedet for personligt indhold nævner halvdelen af slutbrugerne i Jupiters undersøgelse, at hurtigere fremvisning af websiderne samt nem navigation er langt vigtigere.

En repræsentant for Jupiter Research siger, at udviklere af websites bør fokusere på kerneområder som brugbarhed, struktureringen af sitets information og at gøre det nemt for brugerne af udføre nøgleopgaver på sitet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Computerworld giver dig hver måned 30 minutter med de nyeste cybertrusler, konkrete angreb og brugbare råd. Få indsigt i AI og sikkerhed, compliance, risikovurdering og forsvarsstrategier. Tilmeld dig næste Cyber Briefing nu.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere