KMD skal lave løn for Dansk Flygtningehjælp

KMD har overtaget opgaven at aministrere lønudbetaling til Dansk Flygtningehjælps 500-600 medarbejdere.

Artikel top billede

KMD har indgået en aftale med Dansk Flygtningehjælp, der outsourcer lønadministration til it-virksomheden i mindst tre et halvt år.

Dansk flygtningehjælp indgik en konsulentaftale med KMD, da organisationens eneste lønarbejder sagde op i april. Med mellem 500 og 600 ansatte stod Dansk Flygtningehjælp med et akut problem.

I første omgang overtog KMD opgaven uden at ændre på processerne, ved simpelthen at placere en medarbejder hos Dansk Flygtningehjælp.

Ved indgåelsen af outsourcingaftalen vil lønadministrationen i stedet foregå hos KMD selv.

”Vi havde længe været opmærksomme på sårbarheden i lønadministrationen med bare en enkelt medarbejder. Dansk Flygtningehjælp har sat pris på den hurtige hjælp til at løse opgaven og ser fremadrettet outsourcing af lønfunktionen som en sikring af kompetencer på området.

Det er den primære årsag til, at vi har lagt opgaven ud af huset,” siger ressource- og udviklingschef Anders Maegaard hos Dansk Flygtningehjælp.

Lønadministrationen i Dansk Flygtningehjælp har i høj grad været en manuel proces indtil videre.

”I kraft af vores mange medarbejdere med specialviden inden for området løn og it kan vi på samme tid give et løft, øge effektiviteten og mindske sårbarheden. De nye it-løsninger vil i høj grad erstatte manuelle processer.

Det giver nogle effektiviseringsgevinster både i forhold til lønopgaven centralt og for de enkelte afdelinger, forklarer områdedirektør i KMD, Ole Nørmølle.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra NetNordic

    De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

    Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S