Artikel top billede

Lyn sender TDC til tælling

TDC ramt af lynet. Omkring en million afsendte sms'er er endnu ikke kommet frem, mens andre sms'er er blevet gensendt flere gange.

I går ved 19-tiden slog et lyn fra den danske sommerhimmel ned i en TDC-mobilserverstation i Virum på Sjælland, hvilket har fået TDC's mobilnet til at flimre kraftigt i hele landet.

Omkring en million ud af cirka to millioner afsendte sms'er er endnu ikke kommet frem, mens andre sms'er er blevet gensendt flere gange.

Det skyldes, at selv om nødstrømmen øjeblikkeligt slog til i serverstationen, har lynnedslaget skadet routningen i hele landet.

Sms-serveren har kørt ustabilt siden klokken 21.50 til 9.40 i morgen.

"Alle sms'er kommer frem i løbet af onsdag eftermiddag, efter TDC-teknikere har arbejdet på serverstationen hele natten," siger TDC-pressemedarbejder Rasmus Windfeld.

TDC skriver i en pressemeddelelse, at TDC gensender sms'erne hvert minut, hvis ikke sms'en når frem til modtageren i første hug. Først efter 72 timer opgiver systemet at få sms'en sikkert frem til modtageren.

Kommunikationsdirektør Nicolaj Due skriver i TDC-pressemeddelelsen, at selv om kunderne har modtaget sms'er flere gang, skal der kun betales for en sms.

Sluk og tænd

TDC afviste ellers for fem år siden lynfare på det danske mobilnet.

Pressemedarbejder Rasmus Windfeld fortæller til Computerworld, at teleselskabet efter at have ordnet de akutte skader vil søge at finde løsninger for at forhindre, at noget lignende gentager sig.

TDC anbefaler sine kunder til at slukke og tænde deres telefoner, hvis de ønsker at modtage de ventende sms'er, som derefter vil komme på én gang.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere