Twitter vil fremover tjene penge på dig

Fra i dag vil Twitter til at vise reklamer for deres brugere. Læs her hvordan virksomheden vil tjene penge på dig.

Artikel top billede

Selvom Twitter har mange millioner brugere, har det længe været uvist, hvordan investorerne skulle tjene penge på sitet.

Det kan der være lavet om på nu, da Twitter fra i dag vil begynde at sende reklamer ud til nogle af deres brugere.

Det kommer til at foregå ved såkaldte sponsorede Tweets. I første omgang vil brugerne finde reklamerne, når de foretager søgninger.

På den måde ligner det Googles model for at tjene penge på sponsorede links ved søgninger.

Når brugeren laver en søgning, kommer der en betalt Tweet øverst på søgelisten alt efter, hvad man har søgt på.

Med tiden vil reklamerne måske også optræde direkte i brugernes strøm af egne Tweets, skriver Wall Street Journal Online.

De sponsorede Tweets kan være en interessant fidus for virksomheder, der allerede har en bruger, der spytter Tweets ud om firmaet.

Med den nye mulighed vil virksomhederne kunne nå ud til flere end dem, der har allerede har tilmeldt sig virksomhedens Tweets.

Reklamerne er indtil videre et forsøg, og det er derfor ikke sikkert, at dette bliver den endelige model for, hvordan man vil gøre Twitter til en pengemaskine.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S