IBM øger serverydelsen med 70 procent

På Lotusphere i Florida har IBM afsløret planerne for, hvad der skal ske med Lotus Notes og Domino i fremtiden. Blandt andet vil ydelsen stige voldsomt.

Indhold

De næste versioner af Lotus Notes og Domino lanceres til sommer, og IBM har fortalt om, hvilke forbedringer man kan forvente i de nye versioner. Det skriver ComputerSweden.

Version 7 af de to programmer kommer til at indeholde forbedret understøttelse af web services og desuden bliver serveren bedre til at overvåge sig selv, og slå alarm, hvis der er noget galt.

På serversiden lover IBM desuden ikke mindre end 70 procents bedre ydelse i forhold til tidligere versioner.

Nye værktøjer til platformen vil automatisk kunne konvertere tilpasninger til XML-baserede web services.

Version 7 vil også gøre det muligt at integrere DB2 og Universal Databse, uden at man behøver at købe ekstra tjenesteydelser eller programmer.

Mere om samme emne

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Københavnsområdet

PensionDanmark

Incident & Problem Manager

Københavnsområdet

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil