Artikel top billede

Nu indsamler Apple alle dine geografiske data

Klikker du "ja" til Apples nye licensbetingelser, får virksomheden mulighed for at overvåge din færden.

Apple vil nu have mulighed for at overvåge og gemme oplysninger om din geografiske færden.

Det fremgår af en opdatering til virksomhedens privacy policy, som Apple vil have kunderne til at godkende iTunes Store.

Som der står i licensbetingelserne, vil Apple nu have mulighed for at:

"Indsamle, bruge og dele præcise lokationsdata, herunder real-time geografisk lokation for din Apple-computer eller -enhed".

Oplysningerne bliver stillet til rådighed for Apple og virksomhedens "partnere og licenshavere."

Anonyme oplysninger

Apple understreger, at der er tale om anonyme oplysninger, men ifølge Los Angeles Times har forskere tidligere vist, at hvis der tale om tilpas mange og tilstrækkeligt præcise data, så kan det alligevel være muligt at identificere personer udelukkende på baggrund af deres adfærdsmønstre.

Godkender du ikke den nye politik, vil du ikke længere have mulighed for at downloade nye programmer eller musik fra iTunes.

Ifølge Los Angeles Times har du som bruger mulighed for at blokere tredjepartsprogrammers adgang til dine geografiske data, mens det tilsyneladende ikke er muligt at fjerne Apples adgang til de følsomme informationer.

Apple er dog ikke den eneste software-producent, der anvender brugernes geografiske data.

Google har længe indsamlet akkurat de samme informationer fra telefoner med Android-styresystemet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere