Af Malene Grouleff, IDG Online
IDG Online:
Hvad betyder det for jer, at Compaq må erkende at have leveret mindst 20.000 fejlbehæftede maskiner i Danmark?
Jan Hansen, adm. direktør i e-Direct, WM-data:
Så længe vi viser, at vi er indstillet på at løse problem, er det ikke os, der står med den store badwill. Til at starte med har vi fået balladen, men Compaq har gjort meget ud af at fortælle kunderne og brugerne, at det er Compaqs ansvar. Det er klart, at Compaq har fået et knæk af det her, men jeg er ikke nervøs for, at vi mister kunder. Der vil altid være problemer inden for alt hvad du leverer af teknologi. Produktionfejl sker jo i enhver branche.
IDG Online:
Hvordan oplever I de problemer og fejl, der er på Compaqs maskiner leveret siden november 1999?
Jan Hansen, administrerende direktør i e-Direct, WM-data:
Det er kommet bag på os, at Compaq har lavet en så omfattende fejl. Siden vi leverede Compaq-maskinerne i ultimo december 1999. Det har væltet ind over vores support, men vi har taget imod de fleste. Det har ikke været en smertefri fornøjelse. Brugerne er selvfølgelig frustrerede over fejlen, men jeg tror, at kunderne har en positiv oplevelse af vores service. I samarbejde med Compaq har vi brugt de sidste par uger til at tage ud til alle vores kunder for at lave individuelle planer for, hvordan og hvornår problemerne i maskinerne bliver løst.
IDG Online:
Hvor meget har den her omfattende fejl kostet WM-data?
Jan Hansen, adm. direktør i e-Direct, WM-data:
- Det har jeg ikke noget overblik over. For os drejer det sig om at sørge for, at kunderne er glade og tilfredse, og det koster naturligvis ekstra ressourcer i den her situation. Jeg vil ikke afvise, at det kan komme på tale, at Compaq skal dække nogle af udgifterne.
IDG Online:
Hvis der ringer et firma til WM-data i morgen og bestiller 5000 medarbejder-pc?er, vil du så anbefale en Compaq-pc?
Jan Hansen, adm. direktør i e-Direct, WM-data:
- Ja, jeg vil stadig anbefale Compaq, for jeg er tryg ved de nye procedurer, Compaq har vedtaget for kvalitetstest.
IDG Online:
Hvad skal der til for, at i overvejer jeres valg af Compaq som leverandør?
Jan Hansen, adm. direktør i e-Direct, WM-data:
- Compaq er så stor en partner for os, så det overvejer vi ikke! De leverer jo millioner af pc?er, og set i det lys er 20.000 ikke noget stort tal. Vi har utroligt meget anden forretning end hjemme-pc?er med Compaq. Hvis vi skulle skifte leverandør, skulle det være fordi vi i årevis havde oplevet store leverancer med fejl. Men det vil aldrig ske fra Compaqs side. Det er en seriøs leverandør. Compaq har vist en positiv måde at løse problemstillingen på.
IDG Online:
Hvornår kan jeres kunder være sikre på, at Compaq-maskinerne fungerer?
Jan Hansen, adm. direktør i e-Direct, WM-data:
- Vi laver som sagt planer for kunderne nu. Fra den er lagt vil der typisk gå en uge til 14 dage, til problemerne er løst.