Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 13:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indeks sammenlign?

Hej alle.
Jeg har et ark med mange data, det er opdelt således i kolonnerne, vi kalder det Ark1:
A = Dato
B = Tidspunkt
C = Kundenummer
D = Kommentar

Det er et ark til sælgere, hvor de, hver gang de har afgivet tilbud til en kunde skal notere i dette ark ift. hvornår, der skal følges op på kunden, dermed dato og tidspunkt.

Ark2:
Her vil jeg gerne have at sælgerne bruger det til opslag, så de ex i A2 skriver dato, ex 29-10-2019
Og A celler nedenunder skal så vise tidspunkt
B skal vise kundenummer
C skal vise kommentar

Nu kommer spørgsmålet = Kan jeg i mit ark 2 lave således, at der i A cellerne vises alle tidspunkter, der hører til A2's dato? Det samme skal gøres med kundenumre i B og kommentarer i C.

Hvis jeg bruger et lopslag eller index sammenlign, får jeg kun den første af dem i Ark1, men jeg kan lave en formel så den første i A på Ark2 tager det første match fra Ark 1, nr. 2 tager andet match osv?

Indtil videre ser min formel således ud, men som sagt før jeg kun første match i alle cellerne:

=INDEKS(B:B;SAMMENLIGN($A$2;A:A;0))

På forhånd tak!
Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 14:04 #1
Jeg har ligeledes forsøgt med lopslag, men den returnerer også kun første værdi.
Avatar billede Jan K Ekspert
29. oktober 2019 - 14:10 #2
Jeg tror ikke at du kn gøre med en formel. Jeg i sin t7d lavet en udf, der gør noget i den stil
http://kronsell.net/flerforekomstopslag.htm
Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 14:23 #3
Årh - jeg skal helst bruge en formel, da det kommer til at være et sharepoint dokument, og det er ret begrænset funktionalitet.
Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 14:32 #4
Og jeg sidder ligeledes på en arbejdscomputer med begrænset administratoradgange.
Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 14:36 #5
Hvis jeg lægger den lokalt på skrivebordet, kan jeg få det til at virke, men opslaget tager ret lang tid, må jeg sige...
Avatar billede ebea Ekspert
29. oktober 2019 - 14:43 #6
Har lavet et lille eks. her, med formler:
https://www.dropbox.com/s/7zam1kkdiju15bq/match.xlsx?dl=0
Avatar billede kasperorso Juniormester
29. oktober 2019 - 15:09 #7
Tusinde tak! Det lader til at virke!
Avatar billede ebea Ekspert
29. oktober 2019 - 15:19 #8
#7  -  Du er velkomen ;-)
Avatar billede Juul Forsker
30. oktober 2019 - 10:44 #9
I din indeks-match formel slår du A2 op i A-kolonnen. Det vil sige at dit første resultat vil være det du har skrevet i A2..

En simpel ændring til =INDEKS(B:B;SAMMENLIGN($C$2;A:A;0)) vil gøre at det virker.

Jeg kan se at du har fået svar på dit spørgsmål, men måske fin viden til næste gang :-)
Avatar billede kasperorso Juniormester
12. november 2019 - 12:21 #10
Det virker til at være en god løsning, ebea. Men grundet den store datamængde, kan jeg slet ikke få den til at blive færdig...
Avatar billede ebea Ekspert
12. november 2019 - 15:57 #11
#0  -  jeg kender ikke din datamængde, eller dit ark; en mulighed er, at du sender filen; så kan jeg tage et kig på den!