Avatar billede Outpost31 Praktikant
23. september 2020 - 10:30 Der er 8 kommentarer

Hjælp til formel

Hejsa

Håber I kan hjælpe mig med at knække et lille problem jeg har:

Jeg har en celle i H2 (navgivet: KEY), og som bliver dannet på braggrund at nogle andre celler

Logikken for cellen H2 er følgende: =B2&C2&D2&E2

B2 (Hans)
C2 (Jørgen)
D2 (Kasper Jens Jørgensen)
E (Kaspers Husmandssted)

Cell H2 "KEY" bliver til følgende: (HansJørgenKasper Jens Jørgensen Kaspers Husmandsted)

Jeg kunne godt tænke mig at den blev til følgende istedet: (HansJørgenKasperKaspersHusmandsted)

Alså at 'Jens Jørgensen' bliver fra 'Kasper Jens Jørgens', og mellemrummet i 'Kaspers Husmandsted' bliver fjernet.

OBS, Der må IKKE fortages nogle ændringer i cellerne B2, C",D2, E2

Håber det giver mening :-)
Avatar billede kim1a Ekspert
23. september 2020 - 10:53 #1
Måske dette kan løse det:
=trim(B2)&trim(C2)&trim(D2)&trim(E2)

Trim = OVERFLØDIGE.BLANKE på dansk.
Avatar billede ebea Ekspert
23. september 2020 - 11:06 #2
En mulighed:
=UDSKIFT(B2&C2&D2&E2;" ";"")
Avatar billede Outpost31 Praktikant
23. september 2020 - 11:08 #3
Desvære, den har jeg prøvet - det hjælper ikke

Det bliver til følgende: HansJørgenKasper Jens JørgensenKaspers Husmandssted

Den skal istedet blive til: HansJørgenKasperKaspersHusmandsted

Alså, at den har fjernet 'Jens Jørgensen' fra 'Kasper Jens Jørgensen' og at den har fjernet mellemrummet mellem 'Kaspers' og 'Husmandsted'

Men ellers 1.000 tak for hjælpen kim1a ;-)
Avatar billede Outpost31 Praktikant
23. september 2020 - 11:13 #4
@ebea

Formlen meller fejl: #NAME?
Avatar billede ebea Ekspert
23. september 2020 - 11:30 #5
#3 - Er det en engelsk version du bruger i Excel? Hvis, så skal det hedde SUBSTITUTE i stedet for UDSKIFT.
Avatar billede Outpost31 Praktikant
23. september 2020 - 12:41 #6
Tak @ebea ;-)
den løste den ene del af udfordringen :-D

Nu blev det til HansJørgenKasperJensJørgensenKaspersHusmandsted
Så mangler jeg bare den del, hvor den sletter Jens Jørgensen ;-)

Så det kommer til at hedde HansJørgenKasperKaspersHusmandsted
Avatar billede ebea Ekspert
23. september 2020 - 13:03 #7
#6 - Er det forskellige navne i D2? Og er det så også forskellig længde?
Avatar billede igoogle Forsker
24. september 2020 - 14:17 #8
venstre(D2;Find(" ";D2)-1) så får du frem til første mellemrum