Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 18:08 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Firefox adresse fra Firefox ned på proceslinjen

I Firefox har jeg en en genvej (Adresse) til googles Gemini, kan jeg få den ned på proceslinjen?
Windows 11 pro
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2024 - 18:20 #1
Prøv under indstillinger om man i Firefox kan installere en side som selvstændig app  som man blandt andet kan med Edge.
Jeg har ikke testet det.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2024 - 19:37 #2
Man kan i Firefox vælge i indstillinger at gemme side som, og så lægge den på skrivebordet. Når den ligger der kan den pinnes til proceslinjen
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2024 - 19:39 #3
Hmm. Når man trækker den ned er det så ikke den rigtige side der åbnes desværre.
Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 20:19 #4
Tak for dit forsøg. du var inde på noget af det rigtige.
Jeg lavede en genvej og lagde den i overførsler. På skrivebordet lavede jeg en genvej,
og henviste den til et ikon, fra overførsler. og nu kommer den rigtige side frem.
Problemer er nu, at få den ind på proceslinjen, det vil den ikke.
Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 20:47 #5
Jeg kan kun lægge den i Open-shell
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2024 - 20:49 #6
Ok. Jeg bruger ikke Open Shell.
Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 21:13 #7
Det er der i dette tilfælde heller ingen fordel ved.
Der er 2 trin, det er der også i Firefox. Så kan jeg ikke få genvejen ind på proceslinjen det lige meget. Men du viste vejen til det rigtige ikon, tak for det.:-)
Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 21:23 #8
Jeg lavede en genvejstast, det er lige så godt som på på proceslinjen. :-)
Avatar billede valby Ekspert
16. maj 2024 - 21:44 #9
Det virker ikke. Man kommer godt nok i Gemini, Men det opfører sig anderledes. man kan hverken skrive eller tale en promt. Nå pyt med det.
Avatar billede Erik K Ekspert
18. maj 2024 - 17:26 #10
Hej Valby
jeg ved godt, at du spørger i forbindelse med brug af Firefox, men hvis ikke du har allergi imod Google Chromebrowseren, så kan dit ønske nemt opfyldes med Chrome.

Åbn Gemini i browseren>klik på de tre prikker i øverste højre hjørne>kør cursoren ned på Gem og del>i boksen der åbner klikker du på Opret genvej>navngiv den - du kan beholde Gemini.
Herefter vises ikonet på proceslinjen. Når du klikker på ikonet, åbnes Gemini, dog skal du første gang logge ind med en Google konto for at du kan bruge den fremadrettet mht at skrive eller indtale spørgsmål.
Avatar billede valby Ekspert
18. maj 2024 - 21:16 #11
Nej chrome er god nog, og det virker fint. Mange tak skal du have.👍👍👍