Avatar billede KlavsT Novice
18. marts 2011 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VOip+B&O ISDN base+kabel modem

Hej,
Har forsøgt at knække denne nød - min internet udbyder har opgivet;-)
Har bestil VOip som erstatning for min ISDN linje. Har B&O ISDN base med tilhørende håndsæt.(iflg udbyder kan jeg ikke have 2 linijer, hvilket jeg har accepteret) Har fået nyt wireless cable voice gateway CG3100 fra Netgear af udbyder. Men det virker ikke. Har læst lidt og flere har forslået noget som hedder FRITZBox, men kan ikke se om de laver et kabel modem og hvad siger min udbyder så når jeg kommer med mit eget modem. Håber nogen kan hjælpe så jeg ikke skal til ud og købe nyt B&O udstyr eller retur til TDC som flår mig på fastnettet ;-).  Tusind tak på forhånd for support.
Avatar billede loverduck Nybegynder
31. marts 2011 - 15:34 #1
hej
Jeg har faktisk lige netop sådan et setup

Jeg har internet fra yousee ( men det er i grunden ligegyldigt hvorfra) Her der er naturligvis et kabel modem, dette ender ud i et ethernet stik. Hertil har jeg koblet min FritzBox 7270 gennem Lan 1. På idsn udgangen har jeg koblet min BeoCom 6000 IDSN.
Nu har en komplet ISDN forbindles med 2 udgange. Det kræver naturligvis at du har en VOIP udbyder som har 2 kanaler.

Jeg bruger Fonet.dk. Det er ne gut som hedder Flemming Fogtman. Han er super flink og servicen er i top.

Så svaret på dit spørgsmål er vel  at det nemt kan lade sig gøre.

Hvis du har brug for mere info - så skriv igen.
Anders
Avatar billede loverduck Nybegynder
31. marts 2011 - 15:38 #2
BTW. hvis du skal ud og købe en Fritzbox - så køb en 7390. Den er hyber fed. Der er rigtigt mange features som du sikkert vil blive glad for i fremtiden.
Avatar billede KlavsT Novice
31. marts 2011 - 18:11 #3
Hej Anders,
Tusind tak for svar.  Var det svært at konfigurere FB ?  Har kigget på FB 7390 og ja rigtig mange fede features er blot lidt nervøs for om det er til at få det til at fungerer.  Der er ikke så mange der sælger FB og dem jeg har talt med ved ikke rigtig noget :-)
mvh Klavs
Avatar billede loverduck Nybegynder
01. april 2011 - 22:03 #4
Det er desværre korrekt  - med antallet af kvalificerede forhandlere. Men jeg tror faktisk det gælder for rigtigt meget "hobby" betonet net udstyr. Det er ikke muligt at få god service i (hust) el giganten eller bilka.
Modsat får du kanon service hvis du skal ud og købe proff udstyr. Men så betaler du også kassen for det.

Men netop fritz boksen - så gik det nu i grunden smerte frit.
Jeg mener Fonet har en opsætnings guide på deres hjemme side. Elelrs cehck sitet voip-snak.dk ud. Der er masser af hjælp.

Anders.
Avatar billede KlavsT Novice
02. april 2011 - 09:32 #5
Hej Anders,
Takker nu går jeg i krig og ser om jeg ikke kommer i mål.
mvh Klavs
ps. er lidt i tvivl om hvordan jeg giver dig pointen ??
Avatar billede KlavsT Novice
02. april 2011 - 09:33 #6
Hmmm det går fint, nu kan jeg accepterer mig eget svar ;-)
Ander kan du ikke sende et svar så jeg kan accepterer.  ha en god weekend.
Avatar billede loverduck Nybegynder
02. april 2011 - 18:27 #7
Prøv denne.
Håber du får held. Fritz boxen er virkelig let at gå til.