Avatar billede Jensen89 Nybegynder
03. oktober 2011 - 22:43 Der er 7 kommentarer

Fordelen ved køb gennem virksomhed

Hej, jeg håber der er nogen der kan hjæpe mig med svar på følgende spørgsmål.

Jeg står i den situation at jeg lige er blevet ansat i et lille familie-firma, hvor vi nu går og skal finde ud af om jeg skal have en computer gennem firmaet til at arbejde på. 

Mit spørgsmål er derfor:
Hvad koster det firmaet, at give mig en computer til f.eks. 10.000,- inkl. moms?
Her tænker jeg på evt. momsfordele og den afskrivning (straksafskrivning) virksomheden kan foretage sig i forbindelse med aflæggelse af regnskab. Altså: Hvad vil den reelle kostpris for firmaet være efter moms og skatteafskrivning er trukket fra prisen på de 10.000,- inkl. moms? 
Vi tager her udgangspunkt i at virksomheden selvfølgelig giver overskud.
Hvor stor en fordel vil det kunne have at købe computeren gennem virksomheden fremfor, at jeg skal købe den privat til udførelsen af mit arbejde (arbejder mest hjemmefra)? 
Her ser vi bort fra evt. medieskat.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 16:00 #1
vis du har en hjemme computer  og en firma computer så bro Remote Desktop Connection  se Opsætning af Fjernforbindelse til skrivebord
http://www.svein.dk/windowsxp/tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp




eller teamviewer
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx


find  fjernskrivebord 

til windows xp
start >allee Programmer> Tilbehør find Remote Desktop Connection /Fjernforbindelse til skrivebord
og til windows vista og 7 /windows 7
start  skiv FJ  og klik på  fjernskrivebord
Avatar billede Jensen89 Nybegynder
04. oktober 2011 - 22:48 #2
Forstår ikke helt hvordan du kan komme på det svar til mit spørgsmål, da det overhovedet ikke er det jeg spørger om?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2011 - 17:26 #3
vis du har her en pc hjemme og en ange pc på firmaså ka du sege og styer din firmapc hjemme fra (via nette)
Avatar billede Jensen89 Nybegynder
07. oktober 2011 - 11:48 #4
Jeg spørger stadig ikke efter andre løsninger. Dem sørger vi selv for at afsøge. Jeg har ikke en computer hjemme nu. Derfor drejer mit spørgsmål sig ikke om fjernskrivebord, men om omkostningerne for firmaet.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 22:27 #5
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/?gclid=CLHmx6b53qsCFUW-zAodV3imRQ


Computere


Type
Alle All-In-One Bærbare computere E-book Medie Center Netbooks Stationær Computer Tablets Mærke
Alle Acer Apple Archos Asrock Asus Blackberry Creative Denver Elonex HP HTC Lenovo Motorola MSI Packard Bell Samsung Sony Sovos X-ONE Skærm
Alle 7" 9" 10" 11" 12" 13" 14" 15" 16" 17" 18" RAM
Alle Min. 2 GB Min. 3 GB Min. 4 GB Min. 6 GB Min. 8 GB Harddisk
Alle Min. 250GB Min. 320GB Min. 500GB Min. 640GB Min. 750GB Min. 1000GB Pris
Alle 0 - 3.000 3.000 - 5.000 5.000 - 7.000 7.000 - 10.000 10.000 -
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2011 - 09:52 #6
rasmus64745 -> Jeg tror slet ikke du forstår spørgsmålet.

Vi er ude at snakke skattetekniske detaljer - hverken hvordan man laver fjernsupport, eller køb af specifikke maskiner.

Hvis ikke du kan noget med beskatning i firmaer kontra private, (hvilket gælder mig selv :-), er der ingen grund til at poste indlæg...
11. oktober 2011 - 11:04 #7
Den største forskel på at købe computeren privat eller erhverv er, at du som firma har fradragsret for momsen - kr. 2.000.

Med hensyn til afskrivning har det ikke noget at gøre med hvad omkostningen er for virksomheden. Det er udelukkende et spørgsmål om, at et fradrag i skatten for omkostningen evt. fordeles over flere år.

Hvor stort et skattefradrag i kroner bliver afhænger helt af de skattemæssige forhold i virksomheden.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester