Avatar billede hrasbo Praktikant
04. oktober 2012 - 16:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved datahentning fra access

Hej

Jeg har problemer med at når jeg henter en beskrivelse fra en access database, så fungerer det perfekt indtil at den har hentet ca 40 beskrivelser, så melder den fejl:

Invalid procedure call or argument

Jeg har brugt følgende replace for at være sikker på at der ikke er nogen ugyldige tegn i teksten.
beskrivelse = replace(beskrivelse,"'","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,"(","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,")","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,"-"," ")
beskrivelse = replace(beskrivelse,",","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,"*","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,".","")
beskrivelse = replace(beskrivelse,"/","")
beskrivelse = Replace(beskrivelse,vbCrLf,"")
beskrivelse = Replace(beskrivelse,vbCr,"")
beskrivelse = Replace(beskrivelse,vbLf,"")
beskrivelse = Replace(beskrivelse,"&","and")

Men det mærkelige er, at hvis jeg på den varer på den fejler på beskrivelsen, så kopier teksten ud af access, skriver test lukker og åbner igen og sætter den ind igen. Så fejler den ikke ved den varer, men den når videre.

Er der nogen som har en god ide om hvad det kan være?
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. oktober 2012 - 20:48 #1
Du kunne prøve at se på vare nummer 41 i din access database. Adskiller den sig fra de første 40 på nogen måde.
Hvis ja, så kunne det være årsagen til at den fejler.
/ptj_11
Avatar billede hrasbo Praktikant
05. oktober 2012 - 13:44 #2
Hej

Som jeg skrev tidlige

Men det mærkelige er, at hvis jeg på den varer på den fejler på beskrivelsen, så kopier teksten ud af access, skriver test lukker og åbner igen og sætter den ind igen. Så fejler den ikke ved den varer, men den når videre.

Jeg ændre ikke noget, bare copy paste :-)

Der er ikke nogen synlig forskel mellem beskrivelserne.
Avatar billede hrasbo Praktikant
19. oktober 2012 - 14:08 #3
hej