Artikel top billede

Google oversvømmet af klager over Gmail

Gmail-brugere vrede over, at Gmail ufrivilligt gør dem til spammere.

Computerworld News Service: En del Gmail-brugere har oplevet, at Googles webmail-service sender samme besked flere gange og dermed gør brugerne til ufrivillige spammere, som risikerer at irritere venner, bekendte og forretningskontakter.

Det begyndte tirsdag, og brugerne har allerede lagt beslag på adskillige sider i Gmails Help Forum med klager over problemet, som både går ud over brugerne selv og modtagerne af deres mails.

I denne tråd svarer en medarbejder fra Google, som identificerer sig selv som MrEvan, at virksomheden er i fuld gang med at undersøge problemet.

Google arbejder på problemet

"Tak for jeres rapporter. Jeg ville bare lige fortælle, at vores ingeniører arbejder på det. Jeg regner med at have flere detaljer i morgen, om hvad der foregår, hvad I kan forvente og hvordan det går fremad i forhold til at løse problemet asap," skrev MrEvan i sit indlæg, som blev lagt op onsdag morgen dansk tid.

Google har ikke umiddelbart nogen kommentarer til sagen.

"Tre modtagere af mine Gmail-beskeder - sendt via Firefox - har fortalt mig, at de har modtaget den samme mail tre eller fire gange. Og de vil have mig til at gøre noget ved det! Gmail, I bliver nødt til at hjælpe mig, for der er tale om vigtige forretningskunder," skriver en bruger i tråden.

Når man læser klagerne, kan man se, at brugerne har anvendt et hav af forskellige styresystemer, browsere og e-mail-klienter.

Problemet ser ud til at være begyndt for flere dage siden, men klagestrømmen blev først rigtig indledt tirsdag.

Problemet forekommer tilsyneladende kun med nogle beskeder og nogle modtagere, men når det sker, så skaber det en svær og pinlig situation for afsenderen, som jo i virkeligheden er helt uskyldig og ikke har mulighed for at løse problemet.

Nogle beskeder bliver genudsendt over en periode på flere dage.

På nuværende tidspunkt handler størstedelen af trådene på de første syv sider af Googles Help Forums sektion "Composing and Sending Messages" om problemet.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere