Gratis webtjeneste gør dig til verdens bedste festarrangør

Med Billetto kan du oprette gratis hjemmesider til dine private arrangementer, hvor gæster kan købe billetter via dankort. Se her, hvordan du klarer den opgave med få museklik.

Hvis du har købt billetter til koncerten med dit yndlingsband eller din skakklubs årsudflugt inden for det seneste stykke tid, er du måske allerede stødt på webtjenesten Billetto uden at have bemærket det.

Den gratis billettjeneste fra 2009, der giver dig mulighed for at oprette eventsider og sælge billetter med overblik over alle detaljer, bliver nemlig også brugt af flere større arrangører.

Det illustrerer meget godt mulighederne i Billetto, som kan være et fedt instrument i afviklingen af for eksempel en nytårsaften.

Den kan også være nyttig, hvis du er frivillig  i en forening eller aktiv i andre sammenhænge, hvor du har fået ansvaret for at banke noget festivitas eller en udflugt sammen og har brug for overblik, et professionelt look og en nem måde at invitere folk på.

Online-betaling via dankort

Det tager ikke meget længere tid at oprette sig som bruger, end det gør at stave til PC World, og herfra er det faktisk ret ligetil.

Under din profil indtaster du dine kontooplysninger, så gæster til betalingsarrangementer kan betale dig med dankort. Billetto anvender Nets (tidligere PBS) til at håndtere betalingen af billetter, så dine finansielle oplysninger er i sikkerhed.

Tre trin fører dig nu igennem skabelsen af din eventside, som du også kan rette i senere hen. Du kan se processen i højre side af artiklen.

Herefter har du flere muligheder for at sende invitationer ud. Under "Mine events" på din profil kan du vælge "Inviter gæster" ud for dit event. Du kan enten bruge Facebook eller e-mail.

Du kan også sprede nyheden om begivenheden på andre måder. Da dit event har sin helt egen URL, kan du selv vælge, hvordan du vil gøre folk opmærksomme på den.

Du kan løbende følge med i antallet af tilmeldte, indbetalinger og printe gæstelisten på din profil.

Automatisk tilbagebetaling

Du kan ikke slette en allerede oprettet begivenhed, men derimod aflyse den. Da alle billetkøbere har indtastet deres e-mail ved køb, får de en meddelelse om aflysning, og gæster der har købt billet, vil få deres penge refunderet.

Som arrangør slipper du for at betale for at bruge Billetto. Det koster heller ikke noget for gæster, når billetterne er gratis.

Billetto tager dog et gebyr på fem kroner for billetter, der koster op til 150 kroner. Herefter stiger det til syv kroner, og sidste trin er 10 kroner.

Gebyret kan inkluderes i billetprisen eller tillægges.

Du kan selv afprøve tjenesten lige her.

 

Mere om samme emne

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S