Martin Sønderkær Larsen er chief research & development officer hos KMD. Foto: Lars Jacobsen.

KMD begyndte helt forfra med cloud for et par år siden: "Siden dengang har vi halveret vores time-to-market. Meget af den besparelse kommer fra Azure, hvor vi har taget alt, hvad vi kunne af pakker ned fra hylderne"

Fra Computerworlds arkiv: KMD har omfavnet en cloud-først-strategi for nye løsninger. Det har givet gladere udviklere og hurtigere udvikling.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Hvad cloud-skiftet har betydet for KMD
  • Hvorfor udviklerne er blevet gladere
778
4 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev første gang bragt 14. maj 2018.


Build 2018:
”Det ser super fedt ud alt sammen. Men når det også skal virke i hverdagen, skal man lige overveje det.”

Ordene kommer fra Martin Sønderkær Larsen, som Computerworld møder på Microsofts udviklerkonference Build 2018, der løb af stablen i sidste uge.

Som chef for forskning og udvikling i danske KMD, og før det en årrække som CTO i it-firmaet Schultz, har vi trukket ham til

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen

0 Premium-indhold

KMD tippede Tech Mahindra om opsigelse af tryghedsaftaler

0 Premium-indhold

Tech Mahindra opsagde tryghedsaftaler for kommende IBM-ansatte syv uger efter KMD: Fra nytår forsvinder 10 måneders fratrædelsesperiode

0 Premium-indhold

I juni tabte Tech Mahindra stor kontrakt til IBM: Nu er landechefen for Danmark færdig

0 Premium-indhold

Danske it-folk dumper opgraderinger til Windows 10: "Få testet de forpulede 'funktionsopdateringer' noget bedre!"


Premium
Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen
Agil udvikling er nærmest synonym med digital innovation og overlevelse i den digitale tidsalder, men få mestrer det. Traditionelle organisationsstrukturer sætter ofte en stopper for de agile teams, men med et fokuseret arbejde kan det ændres. Her får du en række vitale råd fra McKinsey.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Amazon kan komme til at lide samme skæbne som Uber i Danmark - fagbevægelse ruster sig til kamp
Den danske fagbevægelse står klar til at give Amazon en varm velkomst på det danske marked. Spørgsmålet er derfor om et stærkt samarbejde mellem på den side detailbranchen og internethandlen og på den anden side fagbevægelsen vil kunne skabe et bolværk mod Amazons indtog, eller om Amazon har lært af Uber og Ryanairs fejl?
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.