Artikel top billede

Photo by Alex Blăjan on Unsplash (Foto: Photo by Alex Blăjan on Unsplash)

TDC Play kunne være blevet Danmarks helt store it-succes, men det enorme potentiale forblev uforløst

TDC Play kunne have udfordret Spotify som global streaming-tjeneste, hvis TDC havde valgt en anden forretningsmodel. Men noget gik galt.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få to eksperters bud på hvorfor TDC's streamingtjeneste kune være blevet en dansk it-succes
  • Bliv klogere på hvad TDC kunne have gjort anderledes
  • Få svar på om TDC i dag vurderer, at streamingtjenesten har et uforløst potentiale
1.542
7:45 min
Da TDC Play i 2008 blev lanceret som verdens første gratis musiktjeneste, var det meningen, at den skulle bruges som et våben i kampen om de danske telekunders gunst.

Men potentialet var til meget mere, og idéen var så innovativ, at den kunne have fået succes uden for landets grænser, hvis TDC havde valgt en anden strategi, vurderer to eksperter, som Computerworld har talt med.

Claus Bülow Christensen, der er selvstændig rådgiver og ekspert i medier og streamingtjenester, var selv en af deltagerne, da TDC løftede sløret for den nye streamingtjeneste til en stor lanceringsfest på det københavnske spillested Vega.

Han vurderer, at tjenesten havde så stort et potentiale, at den

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter