Fremadstormende global mobil-bank med 1,5 millioner kunder er netop blevet lanceret i Danmark: Gør sig klar til at udfordre den danske bank-sektor

Den tyske app-baserede bank N26 er netop blevet lanceret i Danmark. Målet er at skabe en stor europæisk bank, lyder det fra banken.

Artikel top billede

Den fremadstormende tyske mobil-bank N26 er netop blevet lanceret i Danmark, og gør sig dermed klar til udfordre den danske danske banksektor.

Det fremgår af en artikel i den tyske avis Frankfurter Allgemeine.

Den tyske bank har allerede i dag 1,5 millioner kunder i 24 forskellige lande

Ifølge den tyske avis er N26 netop blevet lanceret i Danmark, Norge, Sverige og Polen, og N26’s driftsdirektør Alex Weber oplyser til avisen, at lanceringen i de fire lande er et vigtigt skridt på vej mod bankens ambition om etablere sig som en pan-europæisk bank.

Læs også: Startup-virksomheder klar til opgør med de gamle banker: EU-bombe kan køre bankerne ud på et sidespor

Dansk bank har lignende koncept

Med oprettelsen af en konto hos N26 følger et debit-kort fra Mastercard og en Euro-konto. Bankkontoen tilgås direkte via N26’s mobil-app.

Konceptet har visse lighedspunkter med den dansk bank Lunar Way, der ligeledes er en app-baseret bank som primært henvender sig til yngre mennesker.

N26 blev i 2015 stiftet af den østrigske iværksætter Valentin Stalf, men på trods af stifterens østrigske ophav er banken vokset ud af Berlins fin-tech-mijlø.

Vokser hurtigere end konkurrenterne

Allerede i foråret proklamerede Valentin Stalf i et interview med Finansforbundets blad Magasinet Finans, at en nordisk lancering kunne være nært forstående.

I interviewet gør han det desuden klart, at eksisterende banker bliver udfordret af en særdeles hurtigvoksende virksomhed.

”I alle de markeder, hvor vi er til stede, vokser vi væsentligt hurtigere end nogen anden udfordrerbank. Vi er den klare mobilbankmarkedsleder og vokser hurtigere end konkurrenterne målt på antal kunder og transaktionsvolumener", siger Valentin Stalf til Magasinet Finans.

Læs også: Finansverdenens forsvar kollapser - nu udfordres bankerne af helt nye modstandere, der har data som våben

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse