Efter dramatisk tilbagegang i fjor: Nu forudser Apple at nye produkter vil skabe markant vækst

Nye Airpods og nye streaming-tjenester skal sikre Apple fremgang, lyder det fra selskabets topchef Tim Cook, der forventer et stort julesalg.

Artikel top billede

(Foto: Frederik Danvig)

Et skuffende iPhone-salg op mod jul betød, at Apple sidste år for første gang i 17 år måtte nedjustere sine økonomiske forventninger betragteligt.

Men i år forventer selskabet, at et stærkt julesalg igen vil sende selskabet på vækstkurs.

Det kom frem da Apple sent onsdag aften fremlagde sit seneste kvartalsregnskab.

”Vi er meget optimistiske, når det gælder julesalget,” sagde selskabets administrerende direktør Tim Cook ifølge Bloomberg, da regnskabet blev præsenteret.

Nye produkter skal sikre fremgang

Apples optimisme knytter sig især til selskabets digitale tjenester og kropsbåren teknologi, også kendt som wearables.

I den første kategori finder vi blandt andet selskabets nye streamingtjeneste Apple TV+, der går i luften 1. november samt det nye kreditkort Apple Card.

I wearables-kategorien finder vi selskabets trådløse høretelefoner Airpods samt Apple Watch. Så sent som i denne uge præsenterede Apple et par nye trådløse høretelefoner med navnet Airpods Pro.

Håber på stop for handelskrig

Samtidig oplyser Tim Cook til Reuters, at det er hans forhåbning, at USA og Kina kan indgå en aftale, der stopper handelskrigen mellem de to nationer.

”Jeg kender ikke kapitlerne i den bog, men jeg tror det vil ske før eller siden,” siger Tim Cook til Reuters om handelskrigen og tilføjer

”Jeg håber, at det vil ske i den kommende kvartal, men nu må vi se.”

Apples kvartalsregnskab viste et overskud på 64 milliarder dollar, hvilket er selskabets højeste nogensinde, hvilket i høj grad skyldes fremgang inden for digitale tjenester og wearables.

Til gengæld gik salget af Apples vigtigste produkt, iPhone, tilbage med 9,2 procent.

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job