Artikel top billede

Karina Wellendorph, administrerende direktør i Visma Dataløn. Pr-foto.

GDPR og ny ferielov skaber vækst hos Visma Dataløn

Visma Dataløn oplever vækst i konsulentforretningen. Den stigende efterspørgsel på rådgivning inden for den nye ferielov og GDPR har gjort, at konsulentforretningen udgør 15 procent af den samlede omsætning.

GDPR og den nye ferielov er med til at skabe vækst i Visma Dataløns konsulentforretning.

Langt størstedelen af selskabets omsætning kommer fra de lønsedler, som Visma Dataløn udarbejder for små og mellemstore virksomheder.

Hver måned producerer selskabet 500.000 lønsedler for mere end 60.000 SMV'er.

Men af selskabets 2019-regnskab fremgår det, at konsulentforretningen, der rådgiver om blandt andet ferieloven og GDPR, nu udgør 15 procent af selskabets omsætning, der i 2019 endte på 315 millioner kroner.

Det skriver Visma Dataløn i en pressemeddelelse.

"Dygtige medarbejdere er afgørende for alle virksomheder, og den mangeårige viden har vi især kunnet anvende i forbindelse med det seneste års stigende efterspørgsel på kurser og rådgivning især om GDPR og om den nye ferielov," skriver Karina Wellendorph, administrerende direktør i Visma Dataløn, i meddelelsen.

For at styrke selskabets markedsposition, har ledelsen i Visma Dataløn arbejdet målrettet med at udvide konsulentforretningen - særligt inden for løn og personaleretlige forhold, fremgår det.

Læs også: Visma-selskab taber omsætning efter opsplitning

Vellykket fission

Visma Dataløn endte med et overskud efter skat på 90 millioner kroner i 2019.

På grund af den nylige fission mellem Visma Enterprise og Visma Dataløn, er det ikke muligt at sammenligne 2019-regnskabet direkte med regnskabet fra 2018.
Man kan dog aflæse i regnskaberne, at Visma Dataløn, er en større forretning end Visma Enterprise, der omsatte for 191 millioner kroner sidste år.

læs også: Vismas samlede danske indtjening buldrer i vejret: Steget med 166 procent på et år - her kommer pengene fra

Visma Enterprise, der henvender sig til store virksomheder, leverede en bundlinje på 9,9 millioner kroner i 2019.

"I forhold til kundebetjeningen er det optimalt med hver sit selskab, der har fokus på de kunder, vi hver især kan gøre en forskel for. Selvom vi generelt i Visma har høj kunde- og medarbejdertilfredshed, har vi i Dataløn faktisk set en stigning i tilfredsheden både internt og eksternt efter opsplitningen," oplyser Karina Wellendorph og fortsætter:

"Det bekræfter jo, at vi i forhold til kunder og medarbejdere er på rette vej med den nye fokuserede struktur."