Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Køber 25.000 Copilot-licenser af Microsoft i kæmpe-aftale - vil investere milliarder i AI

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"Når jeg engang ikke er her mere, så vil jeg gerne huskes som generøs lige som ham"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Det danske it-lovsystem skal moderniseres: Styrelse søger ene-leverandør til 10-årig kæmpe-kontrakt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

7N fra København runder halvanden milliard kroner i omsætning: Beskæftiger nu 1.700 konsulenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

USA siger ja til stor spionlov: Danske organisationer bør genoverveje partnerskaber med amerikanske tjenester