Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Vestas sparer hundredtusindvis af timer i forretningen med ny tilgang til interne it-løsninger

Interview: Vestas har taget en helt ny medicin, når det kommer til interne it-løsninger, som nu har ført til tusindvis af sparede timer. Det skete efter store udfordringer med de interne it-løsninger, der egentlig skulle have hjulpet medarbejderne, men som blot gjorde deres arbejde mere besværlig, fortæller direktør for Vestas Solutions, Troels Fleckenstein.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i Vestas' nye tilgang til interne it-løsninger
  • Hvilke gevinster Vestas har opnået
  • Hvilke udfordringer Vestas tidligere stod med i forhold til de interne it-løsninger
  • Et indblik i it-maskinrummet i vindmøllegiganten
1.599
8 min
En brise af ny innovation blæser ind over Vestas, hvor en anderledes måde at tænke it-løsninger og innovation på har ført til enorme gevinster på kort tid hos vindemøllegiganten.

For fire år siden indgik Vestas og den danske software-virksomhed Trifork et partnerskab med det omdrejningspunkt at ændre hele tankegangen omkring det at levere it-løsninger til de tusindvis af medarbejdere hos Vestas.

Fra primært at have haft fokus på at understøtte processer i Vestas med it-løsninger, er det blevet vendt på hovedet. Nu skal it-løsninger tage mere udgangspunkt i brugerne og den faktiske arbejdsgang.

Det har allerede givet mærkbare resultater.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter