Nyt Mærsk-opkøb skal udfordre amerikanske tech-giganter

Med købet af en portugisisk it-startup tager Mærsk kampen op mod tech-giganter som Amazon og Alibaba. Den danske shipping-gigant vil nemlig ind på markedet for hurtiglevering med det nye opkøb.

Artikel top billede

(Foto: Foto: Mærsk)

Den danske rederigigant A.P. Møller-Mærsk har købt et nyt selskab, der skal ruste det danske konglomerat til at tage kampen op mod nogle af de største tech-giganter.

Mærsk vil nemlig ind på markedet for hurtig levering til sine kunder uden om de kendte markedsplatforme som Amazon og Alibaba.

Det skriver Finans.

Virksomheden Mærsk har købt hedder Huub og er den tredje virksomheden inden for internethandel, som den danske shippingvirksomhed køber i løbet af få måneder.

"Huub er i bund og grund limen mellem opkøbene, så vi fremadrettet kan skabe logistikprodukter, der gør det muligt for vores kunder at servicere forbrugerne på et niveau, der svarer til de store markedspladsers," siger Christorph Stork, global chef for internethandellogistik hos rederigiganten.

Opkøbet af Huub har kostet Mærsk et tocifret millionbeløb.

Mærsk har i løbet af de seneste måneder satset i endnu højere grad på digitale løsninger. Så sent som i august købte Mærsk også to it-virksomheder.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job