Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon / Niels de Boissezon)

Apple dropper plan om at tvinge ansatte tilbage på kontoret indtil videre

Tech-giganten udskyder sit tiltag om at alle ansatte skal være på kontoret mindst tre dage om ugen.

Apples plan om, at alle ansatte skal tilbage på kontoret mindst tre dage om ugen, bliver udskudt.

Det skriver Bloomberg.

Oprindeligt skulle initiativet, som omhandler, at ansatte skal møde på kontoret mandag, tirsdag og torsdag, skulle træde i kraft 23. maj, og der er ingen ny dato.

Det er dog stadig selskabets ønske og forventninger, at de ansatte bør møde ind to dage om ugen.

Bloomberg skriver, at forsinkelsen er relateret til Covid-19.

Ansatte vil ikke tilbage

Der har dog også været klager fra ansatte, som ikke har ønsket at komme tilbage på job.

En gruppe amerikanske Apple-ansatte, der kalder sig Apple Together, har offentliggjort et åbent brev til ledelsen, hvor de protesterer mod ’tilbage på kontoret’-politikken, som firmaet har indført.

I brevet er de ansatte utilfredse med, at Apples ledelse vil have dem til at møde op på kontoret mindst tre dage om ugen, skriver vores amerikanske søstermedie af samme navn, Computerworld.com.

"Kontorbundet arbejde er en teknologi fra det sidste århundrede, fra æraen før allestedsnærværende videoopkaldsegnet internet, og alle var på den samme interne chatapplikation," fremgår det i brevet, som blandt andet fortsætter:

"Nu beder vi jer, ledelsesteamet, også om at vise en vis fleksibilitet og give slip på de stive politikker fra Hybrid Working Pilot. Stop med at prøve at kontrollere, hvor ofte I kan se os på kontoret," skriver gruppen.

I brevet fremgår det, at fysisk fremmøde og samvær med kollegaer har sine fordele, men ikke hele tiden.

"Men for mange af os er det ikke noget, vi har brug for hver uge, ofte ikke engang hver måned, bestemt ikke hver dag. Hybrid Working Pilot er en af ​​de mest ineffektive måder at gøre det muligt for alle at være i ét rum, hvis behovet skulle opstå i ny og næ,” lyder det.



CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital