IBM lancerer selv-reparerende Tivoli-software

IBM lancerer tre nye programmer, som skal bruges til at automatisere en række administrationsopgaver ved blandt andet at gøre systemerne i stand til selv at udpege problemer.

IBM føjer tre nye softwareprodukter til selskabets Tivoli-produkter, som alle er med til at gøre systemerne i stand til bedre på egen hånd at løse nogle af de problemer, der kan opstå under driften.

- Æraen for selv-helbredende systemer er begyndt. Disse nye programmer gør det muligt for virksomheder at opdage og udbedre mange it-problemer automatisk bag kulisserne, udtaler teknisk direktør Alan Ganek fra IBM ifølge en pressemeddelelse.

Ifølge IBM kan softwaren eliminere behovet for, at it-medarbejderne skal gennemtrawle store logfiler for at identificere kilden til et problem i systemerne.

Samtidig kan softwaren sættes op til automatisk at udbedre problemet og eksempelvis genetablere server-applikationer efter et strømafbrud.

IBM har siden 2001 arbejdet mod at indføre flere funktioner i selskabets software, som gør systemerne i stand til selv at overvinde almindelige problemer.

IBM Tivoli Monitoring har ifølge IBM gennemgået den største betatest i selskabets historie. Det er et program, som skal bruges til at administrere online-applikationer som eksempelvis betalingssystemer og e-mail.

IBM Tivoli Composite Application Manager er beregnet til at optimere internetapplikationer ved at udpege flaskehalse i systemet.

Det tredje program, Tivoli System Automation for Multiplatforms, overvåger applikationer på tværs af platforme og styresystemer og kan blandt andet genetablere systemet efter nedbrud.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere