IBM lancerer selv-reparerende Tivoli-software

IBM lancerer tre nye programmer, som skal bruges til at automatisere en række administrationsopgaver ved blandt andet at gøre systemerne i stand til selv at udpege problemer.

IBM føjer tre nye softwareprodukter til selskabets Tivoli-produkter, som alle er med til at gøre systemerne i stand til bedre på egen hånd at løse nogle af de problemer, der kan opstå under driften.

- Æraen for selv-helbredende systemer er begyndt. Disse nye programmer gør det muligt for virksomheder at opdage og udbedre mange it-problemer automatisk bag kulisserne, udtaler teknisk direktør Alan Ganek fra IBM ifølge en pressemeddelelse.

Ifølge IBM kan softwaren eliminere behovet for, at it-medarbejderne skal gennemtrawle store logfiler for at identificere kilden til et problem i systemerne.

Samtidig kan softwaren sættes op til automatisk at udbedre problemet og eksempelvis genetablere server-applikationer efter et strømafbrud.

IBM har siden 2001 arbejdet mod at indføre flere funktioner i selskabets software, som gør systemerne i stand til selv at overvinde almindelige problemer.

IBM Tivoli Monitoring har ifølge IBM gennemgået den største betatest i selskabets historie. Det er et program, som skal bruges til at administrere online-applikationer som eksempelvis betalingssystemer og e-mail.

IBM Tivoli Composite Application Manager er beregnet til at optimere internetapplikationer ved at udpege flaskehalse i systemet.

Det tredje program, Tivoli System Automation for Multiplatforms, overvåger applikationer på tværs af platforme og styresystemer og kan blandt andet genetablere systemet efter nedbrud.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job