Mobilrabatter tages op i EU
Det indviklede rabatsystem på mobilområdet, hvor små konkurrenters markedsføring betales af større firmaer, tages nu op i EU-kommissionen. Det er Christel Schaldemose (S), der nu tager sagen op, fordi hun vil have kommissionen til at vurdere, om de store mobilselskaber kan stille krav om at kontrollere markedsføringen hos mindre konkurrenter, der har købt sig ind på nettet. Schaldemose vil også have undersøgt, om det er i orden, at store selskaber betaler mindre konkurrenter op til 400 kroner per kunde, de kan skaffe. (Berlingske Tidende)
Danskere stoler på det offentlige
Tilliden til at private og følsomme oplysninger ikke misbruges af det offentlig er stor. Men til gengæld stoler kun få på, at e-butikkerne ikke misbruger de e-mails, som kunderne giver fra sig ved køb på nettet. Det viser resultatet af en rundspørge blandt 1.000 it- professionelle i Danmark, som ingeniørforeningen har foretaget. (Berlingske Tidende)
Microsoft vil slås for mellemmarked
Softwaregiganten Microsoft forbereder sig på at forsvare mellemmarkedet mod storspillerne SAP og Oracle. SAP går direkte efter Microsofts partnerkanal, som i de første år efter købet af Navision var på slingrekurs. Men ifølge Klaus Holse Andersen fra Microsoft har firmaet de sidste to år holdt fast på strategien. Microsoft vil nu have flere partnere, og de skal skaffes gennem en strategi på fire led. Bestående partnere skal fastholdes, nye skal uddannes og skaffes ved at lade partnere annoncere med Microsofts navn. Endelig skal der også skaffes partnere hos konkurrenterne, fortæller Klaus Holse Andersen. (Berlingske Tidende)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.