Artikel top billede

ITIL giver it-afdeling et bedre rygte

Indfør ITIL-processer og få resten af virksomheden til at elske it-afdelingen.

Æd omkostningerne, tiden og besværet med at implementere ITIL-processer og få til gengæld resten af virksomhedens ansatte til at smile til medarbejderne fra it-afdelingen.

Sådan lyder opskriften fra to ud af tre it-professionelle, der har beskæftiget sig med ITIL-processerne, viser en global undersølgese foretaget af service management firmaer Axios Systems.

Forvirring om ITIL v3

Undersøgelsen, der har set på ITIL i forskellige sammenhænge, viser endvidere, at mange virksomheder har intentioner om at indføre den seneste ITIL-version, version 3, men at ligeså mange fortsat er forvirrede og har svært ved at gennemskue fordelene i den nyeste version.

Axios Systems undersøgelse giver et bud på, hvorfor mange virksomheder i dag beskæftiger sig med ITIL. 70 procent af respondenterne ser ITIL som en mulighed for at forbedre service level agreeements (SLA).

Bedre helpdesk

Af andre fordele nævnes er reduktion af tid og omkostninger til vedligeholdelse, forbedret support af brugerne i helpdesken og en bedre intern kommunikation.

Ligeledes bidrager ITIL til at hjælpe mange virksomheder nemmere igennem de mange compliance-krav, som i disse år rammer virksomhederne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere