Avatar billede POS-Daddy Novice
23. august 2017 - 16:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Find flere matches og saml i en celle med linjeskift i cellen

Jeg har 2 faneblade.
I Ark1 har jeg en række af brugeres email, fordelt på forskellige lokations koder
E-mail            lokations kode
1@gmail.com    300
2@gmail.com    301
3@gmail.com    302
4@gmail.com    303
5@gmail.com    304
6@gmail.com    304

I Ark2 har jeg en lokations oversigt.
Lokations kode    User

Jeg ønsker en formel som slår op i Ark1 og finder alle de emailadresser som hører til den pågældende lokation og lister dem i den celle der hører til den lokation, adskilt med linjeskift i selve cellen.

(DVS. at der skal listes flere email) i nogen af cellerne - i dette eksempel kun i celle b6, da der er 2 email adresse knyttet til lokationskode 304)

Hvis jeg gjorde det manuelt ville jeg bruge ='Ark1'!A6&TEGN(10)&'Ark1'!A7
Ark2 skal ende med at se sådan ud
Site    User
300    1@gmail.com
301    2@gmail.com
302    3@gmail.com
303    4@gmail.com
304    "5@gmail.com6@gmail.com" (De 2 værdier er adskilt af et linjeskift i cellen)

Jeg har ikke problemer med at hente data ud på flere celler.

pft.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. august 2017 - 18:36 #1
Hvis du bruger Excel online eller Excel 2016, så prøv denne matrixformel i Ark2!B1:

=TEXTJOIN(", ";TRUE;IF(Sheet1!$B$2:$B$7=Sheet2!A1;Sheet1!$A$2:$A$7;""))
Avatar billede POS-Daddy Novice
24. august 2017 - 10:26 #2
Takker.. krævede dog lige en opgradring af excel :-)

løsning blev: {=TEKST.KOMBINER(TEGN(10);SAND;HVIS('Ark1'!$B$2:$B$7='Ark2'!A2;'Ark1'!$A$2:$A$7;""))}