Avatar billede MichaelThomsen Praktikant
06. april 2023 - 10:40 Der er 14 kommentarer

ProductKeys.dk sælger brugte og falske nøgler

Blot til info så har jeg købt en produktnøgle, der allerede er i brug /falsk. Jeg har derfor ikke modtaget noget brugbart produkt, men jeg har overført pengene. Virksomheden svarer ikke på mine henvendelser. Kom igennem til Microsoft, som kunne fortælle mig, at denne virksomhed sælger kun brugte/ugyldige nøgler. Det er for at gøre jer opmærksom og hvad jeg kan gøre som forbruger ?

https://www.productkeys.dk
Avatar billede Erik9761 Novice
06. april 2023 - 10:56 #1
Ja, plat og svindel er der nok af..........😖
Hvis du har overført pengene via betalingskort kan du sandsynligvis få dem retur, da sådanne overførsler er dækket at indsigelsesordning. Er pengene derimod overført via bankoverførsel, er de tabt. Derfor anvend altid betalingskort !!!
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2023 - 10:59 #2
Du kan nok angive dit indlæg som løsning.
-Hvis ikke, lav nyt indlæg og angiv det som løsning 🤓👍
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2023 - 11:06 #3
Har for venner og bekendte handlet hos nævnte firma mange gange. Altid uden problemer. Officepakken downloades fra Microsoft og aktiveres af Microsoft. Hvis der er problemer kommer firmaet tilbage og retter evt. fejl. Dog på arbejdsdage.
Disclaimer, jeg har ingen relationer til nævnte firma.
Avatar billede MichaelThomsen Praktikant
06. april 2023 - 11:19 #4
Hej Ink,

Hvis du kontakter Microsoft på 82 33 31 00 så vil du hurtig finde udad at det ikke er lovlig licenser, men mere spørgsmål om hvornår de bliver blokkeret. Det kan godt være det fungere men det betyder ikke at de er lovlige, da Microsoft hurtig kan oplyse dig.
Avatar billede ebea Ekspert
06. april 2023 - 11:52 #5
Jeg har flere gange købt licenser der, og bekendte har også, uden problemer!
Disse licenser fra Microsoft, er licenser som købes på det “frie marked”, hvor Microsoft selv leverer disse.
At Microsoft skulle sige/skrive at det er ulovlige/falske licenser, må bero på en misforståelse.
At skulle kunne lave falske licens nøgler til Microsofts software, ved næsten alle, at det aldrig vil fungere.

Det som måske er sket, er at samme nøgle, er blevet solgt 2 gange.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2023 - 12:09 #6
Jeg har også altid været skeptisk - også ved de billige licenser på ebay m.m.

Så vidt jeg har forstået drejer det sig om licenser, der egentlig er erhvervet til andet formål, men som nu bliver videresolgt imod Microsofts licens-retningslinjer (eks. OEM licenser der burde være bundet til specifik hardware).

Det kan lade sig gøre, fordi der findes flere EU-domme, der underkender Microsofts licensregler til fordel for nationale love.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Gebraucht-Software

Det er altså imod Microsofts retningslinjer, men de kan ikke stille så meget op, da deres retningslinjer konflikter med bl.a. Tysklands nationale lovgivning.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2023 - 12:25 #7
Jeg har ikke selv købt licens der men anbefalet siden på grund af andres anbefalinger. Enkelte har haft problem med at aktivere licens men i de tilfælde har de været flinke til at løse problemet. Giv dem nu en chance for at løse det for dig ved henvendelse når de er på arbejde.
Avatar billede valby Ekspert
06. april 2023 - 14:52 #8
kan anbefale dette firma: https://e-gear.dk/?gclid=EAIaIQobChMIhqi8laWV_gIVT4xoCR3P4AUXEAAYASAAEgKxI_D_BwE
Jeg købte en Kaspersky hos dem. Da jeg kontaktede dem fordi, kaspersky ville afinstallere Malwarebyte, for at køre, tilbød de, at jeg kunne få pengene igen, hvis jeg ikke havde brugt licensnøglen.
Avatar billede Mikael Ekspert
06. april 2023 - 16:25 #9
Så sent som i denne uge, har jeg købt 2 x Win7 pro 64 bit med licens dér.
Efter installationen blev begge aktiveret som ægte licens af Microsoft. .

Ingen problemer overhovedet.. Ej heller tidligere.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. april 2023 - 22:47 #10
Man kan undre sig over, at hvis de sælger ulovlige licenser, så burde Microsoft jo stoppe dem, og det vil jo være så let som at klø sig et vist sted, idet det jo er et firma som er registreret i det norske virksomhedsregister, og de optræder med fuld adresse på hvor de bor osv.
Problemet for ms er nok, at de skaffer legale licenser ad andre veje end via ms direkte.
Jeg har også handlet hos dem flere gange - også for venner og bekendte, og alle licenser virker uden problemer.
En enkelt licens gav problemer med aktivering, men det blev løst, da jeg skrev til dem om problemet.
Så jeg har heller ingen problemer med dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 07:38 #11
Det er nemlig sådan det fungerer kurtba 👍
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2023 - 18:27 #12
Har købt en del licenser der, uden nogle problemer - alle aktiveringer har virket
Avatar billede Tom K. Forsker
10. april 2023 - 15:27 #13
Købte en MS2021. Absolut ingen problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2023 - 16:17 #14
Jeg tror spørger liiiige har været hurtig nok til at hagle siden ned. Fejl ved elektronisk overførsel af licenser og links til download kan fejle.
Jeg tror ikke andre sider der tilbyder et tilsvarende produkt kan være helt fejlfrie.
Jeg vil derfor opfordre spørger at kontakte dem en hverdag indenfor telefontid. Jeg tror at problemet hurtigt  vil blive løst til tilfredshed for begge parter.
Jeg hopper af tråden her.