Avatar billede Klaus W Ekspert
17. maj 2024 - 19:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formler der blev væk

Godaften alle sammen
Jeg har et spørgsmål, i et ark er flere af formlerne i række en 1. D1 og N1 er formlerne blevet væk nogle der kan hjælpe.
Også har jeg også en udfordring med at lave kanter fra celle K2 til K154.
Nogle der kan hjælpe.
God weekend
Klaus W

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4s-QWmF96BIIs87hQ?e=ZVzmYp
Avatar billede bjarnehansen Mester
18. maj 2024 - 10:48 #1
på hvilken fane er det at formlerne er væk, på hofkalender er der en formel iD1 i N1 er der bare en tekst
Avatar billede Klaus W Ekspert
18. maj 2024 - 13:23 #2
Hej Bjarnehansen

Det er i celle N1 i arket Hofkalender.
Den formel jeg har indtastet.
="Husk at sende til den "&tekst(c1;"dd mmmm åååå")
Datoen skal gerne findes i celle c1, det gør den måske ikke helt.
Men formlen kan jeg ikke se i N1, jeg ved ikke om man kan slå noget fra / til så det kun er værdigen der fremkommer i cellen?

KW
Avatar billede Klaus W Ekspert
18. maj 2024 - 15:25 #3
Ja og det er det der er mærkeligt jeg har tastet en formel i celle n1
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. maj 2024 - 19:29 #4
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. maj 2024 - 20:28 #5
Du skal selvfølgelig huske at gemme filen efter at du har indtastet formlen.
Avatar billede Klaus W Ekspert
19. maj 2024 - 08:40 #6
Hej Hans jeg har prøvet men det er som om at rækker 1 er forhekset.
Vis jeg skriver formlen og gemmer. Så når jeg åbner igen er den væk og der står kun teksten. KW
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. maj 2024 - 09:24 #7
Jeg kan ikke genskabe det problem du beskriver på min pc, men jeg er temmelig sikker på, at "hekseriet" har at gøre med en eller flere af de mange makroer, der findes i filen, og som jeg i øvrigt har svært ved at overskue, hvad gør. Er de absolut nødvendige allesammen? I øvrigt fandt jeg også ud af, at det problem du havde med kanterne også skyldtes en af de mange "hekse"-makroer (Change Event makroer). Sådan noget som for eksempel det kode du har til ark 4 (Hofkalender) er måske smart, men er det virkelig nødvendigt?
Jeg er ikke i stand til detaljeret at analysere dine makroer, men er, som sagt, ret sikker på, at det er her problemet findes.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. maj 2024 - 10:47 #8
Jeg har i den fil der linkes til nederst "Commented out this block of code", hvorefter det for mig ser ud til at virke.

'Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
'    If Selection.Count = 1 Then
'        If Not Intersect(Target, Range("k2:k154")) Is Nothing Then
'            Range("y16").Value = Target.Offset(0, -10).Value
'
'            Target.Value = "S"
'        End If
'
'        'Call Send_mail
'
'        If Not Intersect(Target, Range("l2:l154")) Is Nothing Then
'            Range("aa16").Value = Target.Offset(0, -11).Value
'
'            Target.Value = "G"
'        End If
'    End If
'
'  ' Call Send_mail1
'
'End Sub

https://www.dropbox.com/scl/fi/6c5yvnb00j8tbmm37thdp/Kalender-hoffet-r-efter-r_2.xlsm?rlkey=6ixt0bd48qsgt52arwogo5zzn&st=cwnidewo&dl=0
Avatar billede Klaus W Ekspert
19. maj 2024 - 13:17 #9
Jeg kikke på det når jeg er fremme. På forhånd tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. maj 2024 - 13:58 #10
Jeg mener du vil være langt bedre hjulpet, hvis du manuelt indtaster S eller G i kolonnerne K og L når det er nødvendigt i stedet for at være afhængig af den forfærdelige macro.
Avatar billede Klaus W Ekspert
19. maj 2024 - 17:06 #11
Ok jeg ser