Avatar billede jbc Nybegynder
19. april 2007 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bogføring i Excel

Jeg har brug for at holde styr på forbruget på 4 forskellige konti, hvor jeg kan taste alle bilag ind i en "bogføringskladde" og jeg så kan se det samlede forbrug for hver konti i et seperat vindue. Kan excel klare dette?
19. april 2007 - 13:17 #1
Ud fra den korte beskrivelse er der ingen problemer i det. Excel er dog ikke et bogføringsprogram, så alle de smarte bogføringsfunktioner skal du selv oprette.

Med kontonumre i A-kolonnen og beløb i B-kolonnen, kan denne formel summere for konto 1000:
=SUM.HVIS($A$1:$A$10;1000;$B$1:$B$10)
Avatar billede jbc Nybegynder
19. april 2007 - 13:22 #2
Hejsa Det jeg mener er at hvis eksempelvis har et are hvor du føre bilaget, kan den så kopiere hele linen over i et nyt faneblad hvis du forstår hvad jeg mener
Avatar billede splokit Nybegynder
19. april 2007 - 13:48 #3
altså summen!?
Avatar billede jbc Nybegynder
19. april 2007 - 15:22 #4
Tak for hjælpen. Jeg fandt Office Finans 4 som løser mit behov
19. april 2007 - 15:56 #5
Det er en god ide at vælge et program, der er beregnet til bogføring. Du ville ellers løbe ind i mange udfordringer med at få Excel til at udføre bogføringsopgaver. Selvom det sikkert sagtens kunne laves i Excel, så er det en noget lettere løsning, du har valgt.