Avatar billede giversen Nybegynder
01. juni 2001 - 11:34 Der er 4 kommentarer

Strip HTML fra mails

Hej

I forbindelse med et mail-script jeg er igang med at lave har jeg brug for at fjerne alt HTML fra mails sendt til scriptet.
Dette kan både værer fra Outlook eller en ren text email client såsom pine.

Hvordan gør jeg det?
For når det kommer for Outlook er der også nogle MIME crap.

Det jeg har brug for er afsenderen, modtageren og indholder i ren text
Avatar billede parazite Nybegynder
01. juni 2001 - 11:38 #1
$mailvar = htmlentities($mailvar);

Sådan. :)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. juni 2001 - 11:42 #2
Avatar billede giversen Nybegynder
01. juni 2001 - 13:18 #3
hmmm, ik helt

En af de ting jeg vil lave er et script som passer mails sendt til en e-mail adresse som fx test@domaine.dk. Det skal så fjerne alt HTML fra mailen og sende det tilbage til personen som sendte det eller til en specificerede modtager.
Avatar billede drweberdk Nybegynder
01. juni 2001 - 15:15 #4
jeg ved ikke om alt det her kan stå i denne box men nu prøver jeg... Jeg undskylder rodet, men jeg har aldrig lavet dette projekt helt færdigt.

Denne fil kalder jeg for pop3.class.inc.php (dette er en include fil)
<?php

/*
This is a class for connect to a POP3 Mail Server. This is version 1.0
It was developed based on the RFC 1939
Suggestions, critics or whatever you want, feel free of send it to me at my personal email:
inKel@sion.com
My english sucks, \'cause I\'m from Argentina

ToDo:
    . analize the advantgaes of using a persistent connection
    . documentation!!!!
    . create a better example (I\'m currently on this)
    . study a little of english =)

At the end of the file you could find an example of use
*/

class POP3 {
    var $server;    // POP 3 Server Address
    var $port = 110;// POP 3 Server Port
    var $sockfd;    // Socket Descriptor
    var $user;      // POP 3 Mailbox User ID
    var $passwd;    // POP 3 Mailbox User Password
    var $answer;    // POP 3 Server Answer
    var $mailsize;  // Mail size
    var $mailno;    // Mail number
    var $mailboxno; // Number of mails in mailbox
    var $mailboxsize; // How many bytes are you using in you mailbox
    var $debug = true; // Debug Class

    /*
        bool cmdOK(): Return true if the server validates the cmd, else return false;
    */
    function cmdOK() {
        $this->answer = fgets($this->sockfd, 2048);
        if($this->debug) echo \"\\nS: $this->answer\";
        if(ereg(\"^\\+OK\", $this->answer))
            return true;
        else
            return false;
    }

    function sendCmd($cmd, $param1 = \'\', $param2 = \'\') {
        if($this->debug) echo \"\\nC:$cmd $param1 $param2\";
        fwrite($this->sockfd, trim(\"$cmd $param1 $param2\") . \"\\r\\n\");
    }

    function nextAnswer() {
        $line = fgets($this->sockfd, 2048);
        return (ereg(\"^\\.\\r\\n$\", $line)?false:$line);
    }

    /*
        bool pop3_connect(blocking mode): Connects to POP3 server and return true if succesful,
else return false
    */
    function pop3_connect($block = \'true\') {
        if($this->sockfd = fsockopen($this->server, $this->port)) {
            if($this->cmdOK()) {
                //set_socket_blocking($this->sockfd, $block);
                return true;
            }
        return false;
    }

    function pop3_disconnect() {
        fwrite($this->sockfd, \"QUIT\\r\\n\");
        $this->cmdOK();
        fclose($this->sockfd);
    }

    function pop3_login() {
        $this->sendCmd(\"USER\", $this->user);
        if($this->cmdOK()) {
            $this->sendCmd(\"PASS\", $this->passwd);
            if($this->cmdOK()) {
                return true;
            }
        return false;
    }

    function pop3_stat() {
        $this->sendCmd(\"STAT\");
        $state = $this->cmdOK();
        if(ereg(\"^\\+OK ([0-9]+) ([0-9]+)\", $this->answer, $aux)) {
            $this->mailboxno = $aux[1];
            $this->mailboxsize = $aux[2];
        }
        return $state;
    }

    function pop3_list($mailno = \'\') {
        $this->sendCmd(\"LIST\", $mailno);
        $state = $this->cmdOK();
        if(ereg(\"^\\+OK ([0-9]+) ([0-9]+)\", $this->answer, $aux)) {
            $this->mailno = $aux[1];
            $this->mailsize = $aux[2];
        }
        return $state;
    }

    function pop3_top($mailno = 1, $lines = 0) {
        $this->sendCmd(\"TOP\", $mailno, $lines);
        return $this->cmdOK();
    }

    function pop3_retr($mailno = 1) {
        $this->sendCmd(\"RETR\", $mailno);
        return $this->cmdOK();
    }

    function pop3_dele($mailno = 1) {
        $this->sendCmd(\"DELE\", $mailno);
        return $this->cmdOK();
    }

    function pop3_rset() {
        $this->sendCmd(\"RSET\");
        return $this->cmdOK();
    }

    function pop3_noop() {
        $this->sendCmd(\"NOOP\");
        return $this->cmdOK();
    }

    function pop3_uidl($mailno = \'\') {
        $this->sendCmd(\"UIDL\", $mailno);
        return $this->cmdOK();
    }

?>

Dette er selve hoved-filen (jeg kalder den pop3.php)

<?php
header(\"Content-type: text/plain\");

include(\'pop3.class.inc.php\');

$month = array(\"Jan\"=>\"1\",\"Feb\"=>\"2\",\"Mar\"=>\"3\",\"Apr\"=>\"4\",\"May\"=>\"5\",\"Jun\"=>\"6\",\"Jul\"=>\"7\",\"Aug\"=>\"8\",\"Sep\"=>\"9\",\"Oct\"=>\"10\",\"Nov\"=>\"11\",\"Dec\"=>\"12\");

$pop3 = new POP3;
$pop3->server = \"domain.com\";
$pop3->user  = \"test\";
$pop3->passwd = \"password\";
$pop3->debug = false;

if($pop3->pop3_connect()) {
  $pop3->pop3_login();
  $pop3->pop3_stat();

  $loop=1;
  while($loop <= $pop3->mailboxno){

    if($pop3->pop3_top($loop,0))
      while($line = $pop3->nextAnswer()){
        if(eregi(\"From:\",$line))$info[from]=trim($line);
        if(eregi(\"Subject:\",$line))$info[subject]=trim($line);
        if(eregi(\"Date:\",$line))$info[idate]=trim($line);
    }
      $info[subject] = eregi_replace(\"Subject: \",\"\",$info[subject]);

    if(eregi(\"iso-8859\",$info[subject])){
      $info[subject] = eregi_replace(\"\\=\\?iso-8859-1\\?Q\\?\",\"\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"\\?\\=$\",\"\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"_\",\" \",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=E6\",\"æ\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=F8\",\"ø\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=E5\",\"å\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=3A\",\":\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=2E\",\".\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=C6\",\"Æ\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=D8\",\"Ø\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=C5\",\"Å\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=A7\",\"§\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=21\",\"!\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=22\",\"\\\"\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=23\",\"#\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=A4\",\"¤\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=25\",\"%\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=26\",\"&\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=22\",\"(\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=28\",\")\",$info[subject]);
      $info[subject] = eregi_replace(\"=29\",\"=\",$info[subject]);
      //$info[subject] = eregi_replace(\"=22\",\"?\",$info[subject]);
      //$info[subject] = eregi_replace(\"=22\",\"`\",$info[subject]);
    }

    eregi(\": (.*)\\<(.*)\\>\",$info[from],$info[from]);
    $info[date] = split(\" \",$info[idate]);

    echo($info[from][1].\"\\n\");

    echo($info[subject].\"\\n\");

    echo(trim($info[date][2]).\"/\");
    $aim = trim($info[date][3]);
    echo($month[$aim].\"-\");
    echo(trim($info[date][4]).\" - \");
    echo(trim($info[date][5]));
    echo(\"\\n\\n\");
    $loop++;
  }

  $pop3->pop3_disconnect();
}

?>

Jeg vil håbe at du kan bruge dette.