Her er et vaskeægte YouTube-hit

Hvad skal der til, før du får et gigantisk hit på YouTube? Du skal gøre ligesom gutterne bag Old Spice...Se den utrolige reklamefilm og parodierne her.

Old Spice er ikke særligt sejt at bruge, medmindre du holder af 1970'er-nostalgi og gerne vil dufte som din bedstefar.

Eller sådan var det i hvert fald indtil for nylig. For Old Spice søsatte en supertjekket reklamekampagne, der skulle få gang i salget af body wash - selv om navnet ikke lugtede helt moderne.

Videoerne om Old Spice blev hurtigt virale, det vil sige, at de blev spredt på nettet via sociale medier af brugere, der anbefalede dem til vennerne. Hurtigt havde flere millioner set reklamefilmene på YouTube, og der begyndte at dukke parodier op.

Samtidig steg salget af Old Spice body wash, og ifølge Mashable.com var det med over 100 procent.

Og hvad skal der så til for at blive et hit? Jo, du skal kort fortalt skabe noget, der ikke er set før, og som teknologisk set imponerer. Her er først den originale og stærkt kreative reklamefilm, der er set over 23 millioner gange på YouTube, og herunder følger to glimrende parodier:

Børneprogrammet Sesame Street udnyttede den store opmærksomhed omkring Old Spice til at producere en såkaldt spoof, der parodierer originalen. Ganske godt tænkt og udført:

Også den britiske The Sun har brugt skabelonen fra den originale Old Spice-reklamefilm til at skabe opmærksomhed omkring 40 års jubilæet for avisens side 3-pige, The Suns pendant til Ekstra Bladets side 9-pige. I denne parodi på Old Spice har en afklædt kvinde hovedrollen, og det har nok ikke gjort filmen mindre populær. I skrivende stund er denne video set 1,8 millioner gange på YouTube.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse