Vi prøvekører Toshibas 3D-tv uden briller

Japanerne vil give os den tredje dimension hjemme i stuen - helt uden klodsede 3D-briller. Vi har prøvet den nyeste fladskærm fra Toshiba.

Las Vegas, CES: 3D er alle vegne, og selvfølgelig er CES-messen i Las Vegas propfyldt med 3D-skærme alle vegne.

Der er stort fokus på 3D-brillerne, og mens vi eksempelvis ser LG tilbyde én brille, der virker med alle firmaets produkter, så er Samsung stolt af sine helt nye briller, der angiveligt er verdens letteste.

Men hvorfor overhovedet finde sig i brillerne? Toshiba har demonstreret en række forskellige skærme, der er i stand til at vise de tre dimensioner helt uden briller.

Vi kastede os straks over firmaets 56- og 65-tommer store prototyper, der blev vist frem i et aflukket lokale.

Stuealtrene er i stand til at skabe den tredje dimension ved hjælp af en speciel film, der placeres ovenpå panelet. Effekten er mere subtil end med aktive eller passive briller, og den er helt klart tilstede. Firmaet viste en trailer fra Final Fantasy, der kørte i loop, og der var rent faktisk nogle punkter i videoen, hvor 3D-effekten var rigtig god.

Desværre er teknologien stadigvæk noget umoden. Du skal stå lige foran skærmen for at få den bedste oplevelse, og du må ikke lægge hovedet på siden eller bevæge dig for meget rundt.

Ikke desto mindre, så hører vi snak i krogene om, at Toshiba vil sælge fladskærme med teknologien i Europa i løbet af i år og 2012. Der er nu ingen tvivl om, at teknologien skal modnes over flere generationer, før vi har noget, der reelt er brugbart og ikke ender med at give en massiv hovedpine.

Under alle omstændigheder, så er brilleløs 3D på vej.

Her er en video af Toshibas 3D-fladskærm på 56 tommer:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere