Artikel top billede

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Med dette gratis add-in til Microsoft Office kan du synkronisere dine dokumenter med din Google-konto, så du altid har adgang til dine dokumenter via Googles cloud-tjeneste, Google Docs. Det er gratis og hamrende smart. Prøv det her.

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Kontorrivalerne Microsoft og Google adskiller sig grundlæggende ved, at Microsoft Office hovedsageligt opererer på den enkelte computers harddisk, mens Google Docs er en såkaldt cloud-tjeneste og derfor opererer på en fjern server et sted "i skyen".

Google Docs gør det nemt at gemme og dele dokumenter online, men mange mener alligevel, at funktionaliteten halter lidt enkelte steder og ikke er på niveau med Microsofts stolte og erfarne ganger af en kontorpakke.

Det giver derfor god mening at parre Microsoft og Googles bud på kontorpakker, og det er netop, hvad du kan gøre, hvis du installerer Google Cloud Connect ind i Office-installationen på din pc.

Google har udgivet dette gratis add-in til Office, der er kompatibelt med 2003-, 2007- og 2010-udgaverne. Det kræver desuden, at Windows XP, Vista eller 7 har Microsoft .NET Framework 2.0 installeret, at du har en Google-konto og en aktiv internetforbindelse.

Med Google Cloud Connect får du en værktøjslinje i Office, der gør det muligt at gemme dine dokumenter på Google Docs. Du skal blot blot klikke på 'Sync'-knappen, hvorefter det smarte add-in automatisk synkroniserer dokumentet med den version, der figurerer i skyen, hver gang du gemmer dokumentet i Office. Du kan naturligvis finjustere synkroniseringsindstillingerne efter smag og behag.

Google Cloud Connect gør det også nemt at dele et dokument med andre. Når du klikker på 'Share'-knappen, dukker en dialogboks op, som gør det muligt.

Små begrænsninger

Dette add-in har enkelte begrænsninger; det er eksempelvis ikke muligt at benytte flere Google-konti på samme tid, og du kan ikke åbne et dokument, der er lagret på Google Docs, direkte inde fra Office.

Men kan du acceptere de små begrænsninger, er der tale om et genialt add-in, der vil være nyttigt og værdifuldt for mange.

Kom i gang med Google Cloud Connect her.

Læs også:
Stortest: Office 2010, Open Office og Google Apps

Hvis du vil vide mere om Googles add-in, før du installerer, kan du tjekke YouTube-videoen herunder:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere