Artikel top billede

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Med dette gratis add-in til Microsoft Office kan du synkronisere dine dokumenter med din Google-konto, så du altid har adgang til dine dokumenter via Googles cloud-tjeneste, Google Docs. Det er gratis og hamrende smart. Prøv det her.

Download: Microsoft Office og Google Docs i skøn forening

Kontorrivalerne Microsoft og Google adskiller sig grundlæggende ved, at Microsoft Office hovedsageligt opererer på den enkelte computers harddisk, mens Google Docs er en såkaldt cloud-tjeneste og derfor opererer på en fjern server et sted "i skyen".

Google Docs gør det nemt at gemme og dele dokumenter online, men mange mener alligevel, at funktionaliteten halter lidt enkelte steder og ikke er på niveau med Microsofts stolte og erfarne ganger af en kontorpakke.

Det giver derfor god mening at parre Microsoft og Googles bud på kontorpakker, og det er netop, hvad du kan gøre, hvis du installerer Google Cloud Connect ind i Office-installationen på din pc.

Google har udgivet dette gratis add-in til Office, der er kompatibelt med 2003-, 2007- og 2010-udgaverne. Det kræver desuden, at Windows XP, Vista eller 7 har Microsoft .NET Framework 2.0 installeret, at du har en Google-konto og en aktiv internetforbindelse.

Med Google Cloud Connect får du en værktøjslinje i Office, der gør det muligt at gemme dine dokumenter på Google Docs. Du skal blot blot klikke på 'Sync'-knappen, hvorefter det smarte add-in automatisk synkroniserer dokumentet med den version, der figurerer i skyen, hver gang du gemmer dokumentet i Office. Du kan naturligvis finjustere synkroniseringsindstillingerne efter smag og behag.

Google Cloud Connect gør det også nemt at dele et dokument med andre. Når du klikker på 'Share'-knappen, dukker en dialogboks op, som gør det muligt.

Små begrænsninger

Dette add-in har enkelte begrænsninger; det er eksempelvis ikke muligt at benytte flere Google-konti på samme tid, og du kan ikke åbne et dokument, der er lagret på Google Docs, direkte inde fra Office.

Men kan du acceptere de små begrænsninger, er der tale om et genialt add-in, der vil være nyttigt og værdifuldt for mange.

Kom i gang med Google Cloud Connect her.

Læs også:
Stortest: Office 2010, Open Office og Google Apps

Hvis du vil vide mere om Googles add-in, før du installerer, kan du tjekke YouTube-videoen herunder:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere