Fortalt til: Niels Veileborg

Mennesker i IT

Udgivet 13. februar 2019 kl. 11.02
I 2004 var vi cirka 40 mand afsted fra Danmark til et stort HP-event i Houston - de fleste var store danske kunder.

Da det var overstået, skulle vi hjem fra George Bush-lufthavnen.

Vi tjekkede ind som planmæssigt og var egentlig i god tid.

Men det Boeing-fly, der skulle flyve os op til Chicago, hvorfra vi skulle nå vores fly hjem, havde tekniske vanskeligheder. Og det Airbus-fly, der stod i lufthavnen – og fungerede – var der ingen certificerede piloter til.

Flyselskabets plan var at flyve et Airbus-crew ned til os fra Chicagos O’hare-lufthavn, men det kiksede også, for en storm lukkede lufthavnen.

Nu kommer en ulykke sjældent alene, så for ligesom at sætte trumf på, ville lufthavnsmyndighederne i Houston ikke lade os forlade lufthavnen af sikkerhedsmæssige hensyn - 9/11 var ikke så længe siden.

Det var ikke voldsomt populært, men alle 40 mand måtte altså tilbringe de næste 14 timer i lufthavnen og sove på gulvet.

Dagen efter lykkedes det os at komme til Chicago. Desværre kom vi bare så sent, at alle fly derfra til Skandinavien for længst var lettet. Heller ikke super populært.

Vi fik dog lov at forlade lufthavnen og tjekkede hele styrken ind på et hotel til næste dag.

Helt efter bogen kunne flyselskabet desværre heller ikke lokalisere vores bagage, så 40 mand med hver 4.500 kroner fra rejseforsikringen entrede den samme tøjbutik samtidig og flåede ned fra hylderne til de butiksansattes store forundring - og glæde.

Næste dag var der selvfølgelig udsolgt på afgangen til København, så alle blev fløjet til Stockholm for så at foretage endnu en flyvning til Kastrup.

Hele happeningen tog 33 timer.

Moralen – hvis man kan tale om en sådan - er, at naturen og teknologien bestemmer. Og uanset social status risikerer alle en dag at skulle sove på gulvet – bonuskort eller ej.
Mikkel Heltborg Terp, global account manager, Hewlett Packard Enterprise

Flere mennesker i IT Om mennesker i it



Premium
Et af Danmarks største advokathuse har kulegravet Waoo-direktør Jørgen Stensgaards forhold op til hans fyring
Et af Danmarks største advokat-firmaer har i efteråret i al hemmelighed gennemgået Waoo-direktør Jørgen Stensgaards forhold, som første til hans pludselige fyring fra stillingen som topchef i Waao.
Computerworld
TDC ruller gratis fiber ud til 5.100 danske husstande - se adresserne her
TDC går i gang med at udruller fiber til tusindvis af danske husstande i Odens, Nordsjælland og Storkøbenhavn. Se hvor TDC’s gravemaskiner kommer forbi med tilbud om gratis fiber-opkobling.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.