Hacker stjæler 127 millioner brugeroplysninger fra otte forskellige hjemmesider: Data sælges videre for knap 100.000 kroner

Først stjal en hacker 620 millioner brugeroplysninger fra 16 forskellige hjemmesider. Nu tilføjer den samme hacker 127 millioner mere til samlingen med et angreb på otte nye hjemmesider.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Otte hjemmesider har mistet oplysninger på 127 millioner brugere. Hackeren bag angrebet har tidligere stjålet 620 millioner oplysninger fra ydeligere 16 hjemmesider.

Det skriver mediet Techchrunch.

De oplysninger, der først blev stjålet er ifølge mediet blevet set på 'the dark web' til en pris på 20.000 dollar, eller hvad der svarer til lige over 132.000 kroner.

Læs også: Her er prisen for din identitet på 'the dark web': Brugerlicenser, login og e-mails - alt er til salg på nettet

Denne gang ser hackeren ud til at have vurderet, at de nye data er noget mere værd.

I hvert fald skriver Techchrunch, at de er blevet sat til salg endnu engang men for 14.500 dollar eller knap 100.000 kroner. Hackeren forventer altså næsten at kunne få det samme for markant færre data.

I begge tilfælle skal hackerene, mindre overraskende for de fleste, have udbetalt beløbende i den digitale valuta Bitcoin.

Oplysningerne der er blevet stjålet er blandt andre 18 millioner oplysninger om brugerne på booking-siden Ixigo, mens 450.000 bruger må erkende deres oplysninger er stjålet fra cryptovaluta-siden Coinmama.

De øvrige sider er alle sammen mindre kendte sider som YouNow, Houzz, Ge.tt, Roll20, Stronghold Kingdoms og PetFlow.

Læs også: Millioner af passwords og e-mailadresser lækket: Se om dine data er kompromitteret

Ifølge sikkerhedsfirmaet IntSights har hackeren formentelig udnyttet den samme sårbarhed hos alle otte hjemmesider for at få adgang til brugernes data.

“Vi er stadig i gang med analyserne, men det kunne skyldes at han har brugt en sårbarhed der har været kendt i den periode, som de her selskaber ikke har fået patchet, eller en helt ukendt sårbarhed,” siger en talsperson fra selskabet til Techchrunch.

Annonceindlæg fra Deloitte

Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil