Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Juleaften slog sms-rekord

Med hele 62 millioner beskeder nåede sms-trafikken nye højder denne jul.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Hilsner med "god jul" og "tak for gaverne" tikkede flittigt rundt mellem danskernes mobiler i juledøgnet. Alt i alt blev det til 62 millioner beskeder. Det skriver online magasinet Mobilsiden.dk, der har opgjort juletallene fra Telia, Telenor og TDC.

Antallet skal ses i forhold til 43 millioner i 2008 - hvilket svarer til en stigning på godt 44 procent. I forhold til en almindelig torsdag var SMS-forbruget juleaften hos Telenor 45 procent højere. TDC melder om 15 procent mere mens Telias kunder lå 20 procent over niveauet for en normal torsdag.

Tallene er målt fra den 24. december 2009 kl. 6 til 25. december 2009 kl. 6. I Telias netværk toppede juleaften klokken 23 med 300 SMS'er pr. sekund.

Som de tidligere år afslører tallene også i år, at danskerne holder fast i traditionerne juleaften, og gør alt på samme tid. "Vi kan se hvordan mobilen bliver brugt til at få styr på planerne og ønske glædelig jul i løbet af dagen. Her er forbruget højt. Til gengæld helliger danskerne sig familien, middagen og gaverne fra klokken 18 til 21. Herefter stiger forbruget igen markant", siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingsdirektør i Telia.

Kilde: Mobilsiden.dk




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere