Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Kunstudstilling på LG’s nye Ultra HD-TV

LG går nye veje for at demonstrere kvaliteterne i deres nye UHD-skærme med fire gange så høj opløsning som almindelige Full HD-tv.

Af Knud Søndergaard, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Det sker ikke hver uge – eller hvert år for den sags skyld – at denne teknologi-freak bliver inviteret til fernisering, altså åbning af en kunstudstilling. Men det er heller ikke hverdagskost, at et firma som koreanske LG mobiliserer de helt store marketingkanoner for at kommunikere den suveræne billedkvalitet, som kan nydes på UHD-skærme.

National Geographic-fotos

Den 1. oktober 2013 stod jeg sammen med repræsentanter for andre nordiske teknik- og livsstilsmagasiner i det eksklusive Mood Stockholm shoppingcenter, nippede bobler og hapsede fingermadder, mens vi beundrede et udvalg af National Geographic-fotografen Mattias Klums fantastiske naturbilleder.

Normalt bliver den slags fotos vist som print i storformat på blankt fotopapir, men her var mediet LG’s nye generation af Ultra HD eller 4K TV-skærme, som ikke alene giver en fire gange højere opløsning end Full HD, men også har en farvedybde, som yder billederne retfærdighed.

"Det er meget spændende at samarbejde med en så respekteret og anset fotograf som Mattias Klum i kampagnen for vores nye Ultra HD-modeller", sagde Thomas Wering, nordisk marketingchef for Home Entertainment hos LG Electronics. Med udstillingen ”Oplev livets detaljer” kan vi på en visuel og inspirerende måde vise forbrugerene, hvor fantastisk en billedkvalitet man får med et LG Ultra HD-TV, noget man virkelig skal opleve for at forstå".

Fire gange flere pixel giver en suveræn billedkvalitet

Ultra HD giver en mere unik oplevelse, som kan forbløffe selv de mest kræsne entusiaster. Ultra HD-opløsningen betyder, at antallet af pixel på fjernsynsskærmen er firdoblet i forhold til et tv med Full HD-opløsning. Dette giver en markant bedre oplevelse, især på store skærme, hvor billedkvaliteten er helt fantastisk – selv på tæt hold – og uden synlige pixel. Det stilrene design med tynd kant gør også, at de nye Ultra HD-modeller bliver blikfanget i stuen, selv når de ikke viser noget i superopløsning.

"Kombinationen af Mattias Klums helt mageløse naturbilleder og LG’s nye Ultra HD-modeller giver en unik oplevelse, hvor man virkelig får naturen tæt ind på livet", sagde Erik Åhsgren, nordisk produktchef for Home Entertainment hos LG Electronics. Klums fotografier og bevægelige materialer i Ultra HD-opløsning er noget af en prøvelse for vores tv, og udstillingen viser, at de virkelig brillerer med sine detaljer og farver.

Pris og tilgængelighed

Premium-modellen LA970W i 65 og 55 tommer er allerede tilgængelig på det danske marked til en vejledende udsalgspris på 54.999 og 39.999 kroner. Den retro-designede model LA965W blev lanceret i midten af oktober til en vejledende udsalgspris på 44.999 for 65 tommer og 29.999 kroner for 55 tommer.

LG vil også tilbyde et begrænset oplag af Mattias Klums eksklusive materiale, der vil blive inkluderet ved køb af udvalgte modeller fra LG’s nye Ultra HD-sortiment.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere