Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Vatikanet på vej med ny digital platform, der skal ramme bredere

Selv i den åndelige industri kan man have brug for lidt digital bistand. Vatikanets Kommunikationsministerium har netop udpeget den globale rådgivnings- og teknologivirksomhed Accenture Interactive til at hjælpe med at designe og levere sin nye, digitale kommunikationsplatform kaldet Vatican News. Beslutningen om den nye kommunikationsplatform er en del af en reform af Vatikanet, der sigter mod nye måder at kommunikere med og engagere målgruppen i en digital verden.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Accenture Interactive skal som Vatikanets digitale bureau definere en digital kommunikationsstrategi, der øger sammenhængen og klarheden i Vatikanets kommunikation og forener det nuværende udvalg af uafhængige kommunikationskanaler under en enkelt ny portal, Vatican News. Transformationen vil gøre det muligt for Vatikanet at have en klar onlineidentitet, én stemme og en velfungerende digital adgang til multimedie-indhold for brugere over hele verden.

Vatikanets nye logoer

Opgaven omfatter design og udvikling af Vatican News, som vil gøre det lettere for folk at finde og interagere med det ønskede indhold. Det vil ligeledes omfatte oprettelsen af et flersproget redaktionelt team, der vil arbejde med multimedia og multikulturel tilgang fra alle gængse enheder samt en indholds-strategi, der vil sikre effektiv håndtering og distribution af indholdet.

Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt for sekretariatet for kommunikation siger: ”Med den digitale og kulturelle divergens vi ser i dag, er det nødvendigt at have produktions- og formidlingsprocesser, der adskiller sig fra de traditionelle. Accenture Interactive har en stærk, global erfaring inden for dette område. Og det gør det muligt for os at udvikle en strategi, der kan forene indsatsen fra forskellige arbejdsgrupper, udvide og udvikle vores forskellige formater – og samtidig styrke vores brandidentitet.”

Accenture Interactive er også ansvarlig for at designe nye logoer og andre brandelementer i de forskellige Vatikanske kommunikationskanaler: Vatican News, Vatican Media og Radio Vaticana Italiana, hvilket sikrer sammenhæng mellem den nye visuelle identitet, der anvendes til portalen og dens profil på de sociale medier.

”Dette projekt rammer kernen i det, vi gør hos Accenture Interactive: Skaber bruger-centrerede oplevelser til nutidens digitale verden,” siger Anatoly Roytman, chef for Accenture Interactive for Europa, Afrika, Mellemøsten og Latinamerika.

”Vi er beærede over at samarbejde med en sådan speciel institution om at genopfinde den måde, den kommunikerer på. Accenture Interactive blev primært valgt, fordi vi kan levere en bred vifte af digitale kompetencer på tværs af brugeroplevelse, design, indhold, branding, analytics, search og sociale medier – samt ikke mindst vores evne til at hjælpe store organisationer med den forandringsstyring, der kræves for at gøre digital transformation til en succes.”




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere