Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Plantronics skifter navn

Efter opkøbet af Polycom skifter Plantronics nu navn og sætter en mere målrettet kurs i produktudviklingen.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Poly kommer der fremover til at stå på produkterne fra den virksomhed i siden 60'erne har kendt som Plantronics.

Navneskiftet sker i kølvandet på opkøbet af Polycom, som fandt sted juli sidste år. Polycom er et af de største brands i verden for udstyr til videokonferencer, og samarbejder tæt med Microsoft via Skype for Business.

Den forenede virksomhed Poly vil fokusere på løsninger til den mobile arbejdsstyrke, løsninger der gør det lettere at samarbejde og gør arbejdspladser mere intuitive. De ser en trend i at arbejdspladser får flere åbne kontorer med distraherende lyde, som teknologi kan løse problemet på – alt sammen understøttet af cloud management.

Fire kerneområder

Poly vil fokusere på fire adskilte områder inden for innovation:

• Få arbejdspladser til intuitivt at fungere for alle. Det moderne storrumskontor har introduceret distraherende lyde på arbejdspladsen, som fører til lavere produktivitet og medarbejdertilfredshed. Poly tilbyder allerede løsninger til forstyrrende lyde i større lokaler samt teknologier, der gør ‘huddle rooms’ lige så effektive som traditionelle mødelokaler.

• Hjælpe folk med at samarbejde på deres egen måde. Fok bruger nu tre eller flere samarbejds-løsninger i løbet af en dag og har brug for endpoints, der virker på tværs af løsningerne. Poly tilbyder en bred palette af løsninger, der imødekommer det voksende behov.

• Designe ‘mobile first’-løsninger til den moderne arbejdsstyrke. Uanset om det handler om at bruge en personlig smartphone som “arbejdstelefon”, eller at navigere gennem dagen, når det private og professionelle flyder sammen, så har medarbejdere brug for kapaciteter inden for lyd og video, der arbejder sammen med dem.

• Fremme cloud services, der hjælper it-professionelle og brugere med at få mere ud af deres devices. Som makro-trend ser vi en empowerment af slutbrugere, der betyder, at it-professionelle har brug for at vide, hvad der bliver brugt hvor. Poly fokuserer på at gøre easy-to-use-løsninger “easy to manage”.

Nyt logo

Polys logo peger både vejen frem og hylder virksomhedens arv: den lavarøde farve og vinklen på bogstaverne former en propel, som reflekterer Plantronics’ 60-års afstamning fra luftfart, mens de tre ben er inspireret af Polycoms ikoniske konference-telefon.

“Vores nye brand repræsenterer de mange elementer af vores historie, som vi samler for at gøre det muligt for folk at arbejde, som vi alle arbejder nu, hvilket er hvor som helst og på tværs af en række samarbejds-værktøjer”, siger Amy Barzdukas, executive vice president and chief marketing officer, Poly. “Ingen anden virksomhed har så mange kommunikations-devices og -ydelser, som vi kan tilbyde til enhver platform, og vores største styrke bliver, at vi samler folk, så de kan opnå mere.”




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere