Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Butiksdisplay ser kunderne og viser målrettede reklamer

Et nyt, opsigtsvækkende display kan aflæse kunderne og vise tilpassede reklamer. Målingen afgør blandt andet alder og køn. I udvidet version kan det smarte display også afsløre indkøbsmønstre hos potentielle kunder.

Af Natasja Broström, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

At købe ind er ikke længere en privatsag. Taiwanesiske Shuttle har nemlig udviklet et aflangt, smart display, som gennem biometriske målinger af kunderne kan aflæse alder, køn og indkøbsmønster. Det giver butikker helt nye muligheder.

Ud fra de givne kriterier kan en butik nemlig indstille displayet til at vise målrettede reklamer – skateboards til 15-årige og slips til mænd for eksempel.

Der er tale om en såkaldt PoS-enhed (Point of Sales), der for eksempel kan placeres på en butikshylde eller et andet sted i butikken, hvor kunderne kommer forbi.

”Vores løsning gør det muligt at afvikle informations- og reklamemeddelelser præcis der, hvor beslutningen om at foretage et køb ofte foretages, på hylden,” forklarer Tom Seiffert, marketingchef hos Shuttle.

Målrettet marketing

D230, som displayet hedder, har et indbygget kamera, som efter biometrisk genkendelse afspiller målgruppespecifikt indhold på den aflange skærm. Skærmen kan inddeles i op til fire sektioner, der sender forskellige reklamer.

Bag skærmen ligger en seks-kernet ARM-processor med op til 1,8 GHz, integreret grafik og 16 GB eMMC-flashhukommelse. Hukommelsen til indhold kan udvides ved hjælp af den indbyggede micro SD-kortlæser.

Indholdet deles via netværk med PoE-understøttelse og overføres gennem et LAN- eller WLAN-netværk. Selve opsætningen af Android-baserede D230 foregår via mobile apps.

Ekstra funktioner i server-version

D230 findes også i en udvidet version med server-funktionalitet. Her vil systemet aflæse kundeadfærd og vurdere, hvad der skal vises ud fra elleve forskellige alderstrin.

Trådløst kan systemet løbende indstille visning af relevante reklamer for præcise målgrupper. Data kan også bruges til at vurdere, om displayet sidder optimalt eller skal omplaceres for bedre synlighed.

Prisen for D230 er 517 euro (cirka 3800 kroner) plus moms. Prisen på serverversionen er ikke offentliggjort endnu.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere