Artikel top billede

(Foto: Thomas Møgelbjerg)

Sådan har IBM Danmark hentet store gevinster ved at indføre AI: "Medarbejder- og kundetilfredsheden er steget"

"På ganske få minutter kan vi nu skabe en liste over nye potentielle kunder, som vi gerne vil have fat i, og se, hvordan vi differentierer dialogen med dem i forhold til konkurrenter. Det er ret signifikant," fortæller IBM Danmarks topchef, Thomas Kovsted.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • IBM har skåret milliarder – sådan overtager AI de klassiske it-job
  • Betyder højere effektivitet laverer pris?
  • Derfor er datastrategi vigtigere end en AI-strategi ifølge IBM’s topchef
857
4:30 min
Vi er efterhånden ved at have hørt sangen en del gange – den om, at kunstig intelligens ændrer noget fundamentalt og udløser enorme effektiviseringer og besparelser hos de organisationer, der bruger teknologien.


Sådan er det også hos IBM, hvor AI-dagsordenen blæser ud for fulde drøn.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter