Toshiba står bag Microsofts iPod-dræber

Det bliver Toshiba, som skal producere Zune, der er Microsofts nyeste tiltag i kampen mod Apples iPod. Billeder på nettet af medieafspilleren er netop bekræftet som ægte.

Microsoft har udpeget Toshiba som producent af softwaregigantens iPod-dræber, der går under navnet Zune.

Microsoft og Toshiba har i forvejen et tæt samarbejde om det fremtidige dvd-format, HD DVD, der er konkurrent til formatet Blu-Ray, som blandt andre Sony står bag.

Over for IDG News Service har en talsmand for Microsoft bekræftet, at billeder af medieafspilleren Zune, som har været på nettet et stykke tid, er ægte.

Ifølge de foreløbige oplysninger vil medieafspilleren være udstyret med en harddisk på 30 gigabyte, FM-radio og WiFi.

Netop den trådløse forbindelse skulle adskille medieafspilleren fra Apples iPod og gøre brugere af Zune-afspillere i stand til let at udveksle musik, billeder, playlister og andet medieindhold.

I løbet af de kommende uger forventes det, at Microsoft løfter sløret for flere af medieafspillerens detaljer.

PC World

Læses lige nu

    LB Forsikring

    Digital delivery manager

    Københavnsområdet

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Bid Support Specialist (Maternity Cover)

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Information Security Manager til Styringssektionen ved Compliance og Informationssikkerhedsafdelingen

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S