Avatar billede frem-ad Professor
24. februar 2017 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

indæt bogstaver i en eksisterende celle men behold det der står?

Hej
Jeg excel ark med varenummer og navn og priser, jeg skal have indsat ved varenummer som består af seks cifre eks: 253278, foran hver varenummer skal jeg have indsat RT foran så der står RT253278 og der omkring 400 nummer og næste ark er der er der yderligere omkring 300 nummer hvor der før tallet skal indsættes UT.
Er der en nem måde, eller skal jeg dobbeltklikke på hver eneste celle, og så enten taste ind eller kopier ind, det vil tage meget lang tid, så det var om der var en mulighed??
Avatar billede jens48 Ekspert
24. februar 2017 - 17:34 #1
Prøv med:

"RT"&A1

Eller hvis nogle af tallene starter med 0 så:

"RT"&TEKST(A1;"000000")
Avatar billede excelent Ekspert
24. februar 2017 - 17:48 #2
Du kunne anvende følgende kode

Sub test()

fortegn = InputBox("Indtast Forbogstaver ## ")

For Each c In Selection
c.Value = fortegn & c
Next
ActiveCell.Select

End Sub

Marker dine varenumre og kør koden
Avatar billede frem-ad Professor
24. februar 2017 - 18:35 #3
Der er vi forbi hvad jeg forstår af excel.
Jens48 hvad for noget og hvor og hvordan.
excelent hvor laver jeg den kode, og hvordan sætter jeg den til og virke, og koden skal vel i min situation se sådan ud?
Sub test()

fortegn = InputBox("RT ## ")

For Each c In Selection
c.Value = fortegn & c
Next
ActiveCell.Select

End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
24. februar 2017 - 19:07 #4
Nej du skal ikke ændre i koden, når den kører, får du mulighed for at indtaste dine fortegn, og så kører koden videre.

Du indsætter koden som følger :

I arket taster du ALT+F11
I menuen Insert vælger du Module
Paste koden der
Tast ALT+F11 igen så du returnerer til arket

Markere nu dine varenumre og
Tast ALT+F8 og marker koden "test" og klik Kør

Når koden er færdig, skifter du ark og markerer de andre varenumre og kører koden igen
Avatar billede frem-ad Professor
25. februar 2017 - 08:46 #5
excelent det virker, jeg vidste ikke der var noget under ved tryk på ALT+F11, og sådan nogle koder det vidste jeg absolut intet om. Mange tak for hjælpen, den havde jeg ikke løst uden dig.
Avatar billede excelent Ekspert
25. februar 2017 - 09:26 #6
velbekom ;-)