Avatar billede jdann Mester
18. maj 2024 - 07:44 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Virus advarsler - falske

Hej
HJÆLP
Jeg får tilstadioghed advarsler fra McAfee om at min PC er virusbefæng. Det samme fra Crome. Alle med opfording til at fjerne virus m.m. ved hjælp fra dem. Dert gør jeg IKKE
Jeg har chekket med alle mine virus programmer og der er ingen fejl.
Jeg " klikker " advasrslerne ud, men de kommer til stadighed.
Hvordan får jeg mon fred fra dette opnde.
Nogen med gode ideer.
Jeg bruger Windows 10 - Crome  - og alt er oppdateret
VH
Jørgen
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2024 - 09:29 #1
Den eneste trøst jeg kan give dig er at der intet sker når du sletter mailen! Og selv om du lægger den i Spammappen kommer den blot fra en anden afsender!
Så slet og ignorer dem!
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. maj 2024 - 09:42 #2
Tjek i chrome indstillinger hvem der må sende notifikationer !
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2024 - 12:45 #3
Følg #2 og dine problemer vil formodentligt forsvinde.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2024 - 12:58 #4
Jeg har i tidens løb også fået en masse mails fra "McAFee", der tydeligt er falske.
Der står ofte at det er sidste advarsel inden mit abonnement udløber - der er bare det ved det at jeg aldrig har haft McAfee installeret på nogle af mine computere.
Hvis jeg havde betalt hver eneste gang, så havde jeg for det samlede beløb, kunnet købe adskillige computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2024 - 14:50 #5
ErikHg du skal tjekke notifikationer fra sider i din Chrome browser. Slet dem og indstil den til ikke at anbefale notifikationer.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2024 - 16:45 #6
Sådanne får jeg utalliga af Og YouSee siger at de ikke er involverede!
https://ibb.co/7Gb78Wn
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2024 - 17:12 #7
Jeg har haft YouSee i rigtig mange år og har aldrig modtaget mails fra McAfee. Mail må være lækket på en eller anden måde eller man har accepteret notifikationer.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2024 - 17:38 #8
Der er utallige på Facebook der får de samme. Og jeg har aldrig haft McAfee på nogle af mine Computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2024 - 17:49 #9
Jeg har været på Facebook i mindst 10 år. Jeg tror ikke på det er skylden til de mails kommer.
Man har selv aktivt gjort et eller andet så det har startet. Det starter ikke af sig selv.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2024 - 18:17 #10
Nu skrev jeg altså at der var mange der fortalte om fenomenet der. Og at de advarede andre om dem!Og jeg har lige som utallige andre ikke givet noget der berettiger til dette!!!!  :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2024 - 18:53 #11
Okay. Godt ord igen poko1. Så misforstod jeg din besked.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2024 - 08:17 #12
Slå notifikationer fra i Chrome: https://ibb.co/FYZjn30
Nå man er derinde så sletter man de sider der ved en fejl er blevet givet tilladelse til.
Håber det løser problem for tråd starter.
Avatar billede jdann Mester
19. maj 2024 - 17:59 #13
Tak for de mange svar.
Jeg slog notifikationer fra i Chrome - brugte link fra 220661
Og vupti så er der indtil videre i hvertfald fred

Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2024 - 19:18 #14
Hej Jørgen.  Giv lige #2 en grøn streg også.  Hjolsen kom med idé og jeg viste det.
Jeg har på anden gruppe jeg deltager på det problem et utal gange. Jeg vil anbefale alle der ser tråden her tjekke op på det h is de har tilsvarende problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2024 - 16:17 #15
Tak👍😊