Avatar billede transporter Nybegynder
15. februar 2009 - 12:00 Der er 4 kommentarer

nogen der kan hjælpe med at løse denne opgave!!

Implement a struct Complex representing a complex number. Write a constructor as
well as properties for accessing the real part and the imaginary part of the
complex number.
The following operators should be implemented with operator overloading:
+,-,*,/,==,!=
Add an implicit and an explicit conversion operator that can convert between
complex numbers and double.
Override the methods Equals, ToString and GetHashCode
(all inherited from Object)
Avatar billede driis Nybegynder
15. februar 2009 - 12:12 #1
Hvilken del af opgaven har du problemer med ?
Avatar billede transporter Nybegynder
15. februar 2009 - 12:16 #2
hele opgaven.. kan ikke rigtig forstå den :S
Avatar billede driis Nybegynder
15. februar 2009 - 13:03 #3
Har du styr på hvad et komplekst tal er ? (det går jeg næsten ud fra eftersom du har fået opgaven)

Det er et tal med en reel og en imaginær del. Hvis du starter med at lave en struct, som indeholder en double til hhv. den reelle og imaginære del, er du kommet langt.

Så skal du implementere diverse operatorer og metoder, efter regnereglerne for komplekse tal:
The following operators should be implemented with operator overloading:
+,-,*,/,==,!=
Add an implicit and an explicit conversion operator that can convert between
complex numbers and double.
Override the methods Equals, ToString and GetHashCode
(all inherited from Object)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2009 - 15:22 #4
Lav en struct med 2 fields og implementer operatorerne.

Hvis du ved hvordan operatorerne fungerer matematisk, så burde det være nemt at gå til.