Avatar billede cronaldo Nybegynder
27. juli 2011 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SUMHVIS i dansk excel kan ikke oversættes til engelsk excel?

Hej!

Jeg har lavet følgende formel i et dansk excel, men når jeg vil åbne den kan den (logisk nok) ikke oversætt "<>#I/T" til "<>#N/A".. Er der nogle andre metoder til at opnå det samme resultat, som jeg forsøger at opnå med denne formel:

=HVIS(C184>0;HVIS(SUM.HVIS(C180:C186;"<>#I/T")=0;IKKE.TILGÆNGELIG();SUM.HVIS(C180:C186;"<>#I/T"));IKKE.TILGÆNGELIG())

På forhånd tusind tak.
Avatar billede natkatten Mester
27. juli 2011 - 15:46 #1
Hmm, hvis jeg forstår din formel rigtigt, så kan følgende måske anvendes:

=HVIS(C184>0;HVIS(ELLER(ER.FEJL(SUM(C180:C186));SUM(C180:C186)=0);IKKE.TILGÆNGELIG();SUM(C180:C186));IKKE.TILGÆNGELIG())
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2011 - 15:54 #2
Eller:
=HVIS(C184>0;HVIS(SUM.HVIS(C180:C186;"<>"&#I/T)=0;IKKE.TILGÆNGELIG();SUM.HVIS(C180:C186;"<>"&#I/T));IKKE.TILGÆNGELIG())
Avatar billede cronaldo Nybegynder
29. juli 2011 - 13:03 #3
Det virker desværre ikke med "<>"&I/T, da den i den situation returnerer #I/T :(

Natkatten: Dit forslag fungerer ikke - det returnerer også #I/T.
Avatar billede natkatten Mester
29. juli 2011 - 15:35 #4
Kan du prøve at præcisere, hvad du ønsker. Skal #I/T undertrykkes?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2011 - 20:50 #5
Du skriver:

Det virker desværre ikke med "<>"&I/T, da den i den situation returnerer #I/T :(

Altså hvad din formel i øvrigt skal gøre har jeg ingen anelse om, derfor er det svært at teste, men når jeg laver formlen i #2 i dansk Excel, gemmer den og herefter åbner i engelsk Excel så oversættes #I/T til #N/A.

Men det var måske ikke det du mente?
Avatar billede cronaldo Nybegynder
08. oktober 2011 - 15:27 #6
Hej - læg svar :-)

Fandt en løsning ud fra Jeres kommentarer - beklager at jeg har været så længe om at skrive herinde!
Avatar billede natkatten Mester
08. oktober 2011 - 19:54 #7
Et svar til pointdeling.

/natkatten
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 21:26 #8
Jeg afstår fra point.
Hans